اخبار گردشگری, اقامتگاه

فعالیت ۱۵ اقامتگاه بوم گردی دارای پروانه در شهرستان شاهرود

حمید رضا حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : گردشگران در تعطیلات نوروزی گذشته و دیگر ایام از اقامتگاه های بوم گردی روستاهای ابر،خرقان ،مجن،خیج و قلعه بالا استقبال کردند ، که بر اقتصاد خانوارهای ساکن در این روستاها تاثیر مثبت گذاشته است.
وی در باره برنامه های این اداره برای مرمت و حفظ بناهای تاریخی هم گفت: اجرای این برنامه های از تابستان آغاز شده است.
حسنی تاکید کرد: از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی، مرمت دوره ای بنا های حمام تاریخی شهر بیارجمند ،آرامگاه پیر اردیان ،محوطه سازی و نورپردازی قسمت هایی از مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی ، مجموعه تاریخی بسطام ،تکیه زنجیری یا تکیه بازار شاهرود در حال انجام است.
وی ادامه داد: برای عرضه و تبلیغ بیشتر صنایع دستی شهرستان شاهرود، تعدادی از هنرمندان صنایع دستی شهرستان هم اکنون به نمایشگاه های صنایع دستی در استان های گلستان ،قزوین،زنجان و اردبیل اعزام شده و تا آخر تابستان در این نمایشگاه ها حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه شهریور ماه هر سال اوج ورود گردشگران و دوستداران طبیعت به شهرستان شاهرود است و میوه های رنگا رنگ به ویژه انگور معروف شاهرودی چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند، تاکید کرد: در این ماه نمایشگاه عرضه محصولات غذایی سنتی و صنایع دستی در این شهر برپا خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: امسال بیشترین بازدید گردشگران و مسافران از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری شاهرود به جنگل ابر ،جنگل قطری ،آبشار مجن ،مجموعه های بسطام و خرقان و روستای هدف گردشگری قلعه بالا تعلق داشت.
حسنی افزود: برای ماندگاری بیشتر مسافران در شهرستان شاهرود ، جشنواره های گوناگونی برای فصل تابستان برنامه ریزی شده است تا تحولی در اقتصاد منطقه بوجود آید.
وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفرهای تابستان نیز با ریاست معاون استاندار و فرماندار شاهرود تشکیل شده است ، ادامه داد: دستگاههای اجرایی با توجه به شرح وظایف خود در این ستاد فعال هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شاهرود تاکید کرد: برای رفاه حال گردشگران ، این روزها نظارت مستمر بر مکان های گردشگری ، تفریحی و رستوران های بین راهی انجام می شود .
حسنی افزود: در تعطیلات عید فطر امسال بیش از ۲۰هزار نفر از جنگل ابر و قطری شهرستان شاهرود بازدید کردند.
شهرستان شاهرود در میانه راه تهران – مشهد گرفته است. این شهرستان از تهران ۳۹۰ کیلومتر و از مشهد مقدس هم حدود ۴۰۰ کیلومتر فاصله دارد.
این شهرستان ۱۴۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا داشته و دارای اقلیم های متفاوت جغرافیایی است و بزرگترین پناهگاه های حیات وحش و مناطق حفاظت شده را در خود جای داده است.
قدمت تاریخی سکونت درمنطقه شاهرود بر اساس گمانه زنی‌های باستان شناسان و حفاری های به عمل آمده به یکهزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد.
شهرستان شاهرود دارای ۱۴۸ اثر تاریخی در فهرست میراث ملی است که از این تعداد، ۶۳ اثر مربوط به بناها و محوطه های تاریخی، ۷۳ تپه تاریخی و ۱۱ اثر معنوی است.
این شهرستان یک شهر ، هشت روستا و هشت منطقه نمونه گردشگری دارد.
۷۳۵۸/۶۱۶۷ خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین