اخبار گردشگری

دولت دوازدهم دوره طلایی صنایع دستی است

بهمن نامور مطلق روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت صنایع دستی در لایحه دولتی برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تصریح کرد: صنایع دستی با این برنامه بهترین شرایط را برای یک جهش بزرگ دارد.
وی افزود: اکنون با تلاش های مجدانه، صنایع دستی که تا مدتها مظلوم بود، هم قانون سازی شده، هم تجاری سازی و هم گفتمان سازی، این سه محوری است که همیشه دوست داشتیم انجام شود.
نامور مطلق ادامه داد: تقویت ساختار معاونت صنایع دستی نیز یکی از نیازهای این جهش بزرگ بوده که در حال انجام است.
وی افزود: چهار سال آینده دولت دوازدهم، چهار سال طلایی صنایع دستی است، هیچگاه شرایط ما به این خوبی و ایده آلی نبوده چون همه امکانات و ملزومات فراهم آمده اند تا این صنعت بومی از این به بعد بیشتر دیده شود.
نامور مطلق ادامه داد: قانونی که اخیرا در مجلس درباره صنایع دستی مصوب شد و طرحی که مد نظر هست، یک قانون جامع و دگردیسی عمیق در صنایع دستی است که می توان از اجرایی شدن آن به عنوان یک انقلاب در این زمینه یاد کرد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: شورای نگهبان نیز اگر این طرح را تصویب کند، بسیاری از موانع قانونی رفع شده و می توانیم از امکانات زیادی استفاده کنیم از جمله اینکه در فحوای آن، رابطه ما با دستگاه های دیگر تعریف شده و می توانیم از این اتفاقات مثبت بهره برداری کنیم.
نامور مطلق تصریح کرد: برنامه ششم و دولت دوازدهم وضعیت ایده الی برای رشد و توسعه صنایع دستی دارند و بواسطه بهبود رابطه با کشورهای دیگر و ضعیت صادرات صنایع دستی خواهد شد.
نشانه‌شناس و دانشیار گروه فرانسه دانشگاه شهید بهشتی گفت: در برنامه ششم توسعه دو مورد را به صورت صریح درباره صنایع دستی پیش بینی کرده اند.
وی این دو مورد را اینگونه تشریح کرد: اول اینکه دستگاه های دولتی موظف شدند برای توسعه زیرساختهای شهرهای جهانی صنایع دستی و ارتقای وضعیت این صنعت در آن شهرها کمک کنند و ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی هم اکنون ایران هستند تا در صورت تاییدشان دو شهر و یک روستای دیگر ما در صنایع دستی جهانی شوند.
نامور مطلق گفت: دوم اینکه در برنامه ششم به کمک به احیای هنرهای در حال فراموشی اشاره شده که می توانیم با تکیه بر این دو مورد از دولت بودجه و اعتبار بیشتر مطالبه کنیم و شاهد تحقق یک انقلاب بزرگ در اقتصاد صنایع دستی باشیم.
فراهنگ **۳۰۷۹ **۱۴۴۰
خبرنگار: علی اسدی ** انتشار: گلشن

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین