اخبار گردشگری

کارگروه مشترک پلیس و میراث فرهنگی استان اصفهان تشکیل شد

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز چهارشنبه به نقل از سرهنگ’ جهانگیر کریمی’ افزود: این کارگروه مشترک در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تشکیل شد.
وی افزود: در این کارگروه، زمینه های استفاده از توانایی ها و ظرفیت های دو طرف برای اجرای طرح های مشترک در راستای تقویت گردشگری بررسی شد.
وی از برپایی همایش امنیت و گردشگری با حضور کارکنان انتظامی حوزه مناطق گردشگری و کارشناسان اداره میراث فرهنگی استان در هفته آینده خبر داد و گفت: تبادل طرح های علمی و تحقیقاتی دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان با اداره میراث فرهنگی در حوزه امنیت و گردشگری، برنامه ریزی ، تقویت و آموزش نیروهای کلانتری های حوزه استحفاظی محورهای گردشگری توسط پلیس پیشگیری استان و تامین امنیت مکان های گردشگری و ارائه خدمات ویژه و رسیدگی سریع و فوری به مشکلات احتمالی گردشگران از دیگر مصوبات این جلسه بود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: براساس آمارها در طول چهار سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی از مناطق گردشگری استان اصفهان بازدید کردند که اگر هر گردشگر هزار دلار با خود ارز آوری داشته باشد بیش از چهار هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک کرده است.
کریمی، جاذبه های گردشگری استان اصفهان را جایگزینی مهم برای بخش های صنعت و کشاورزی و کمک به حل مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال بیان کرد و گفت: باید اذعان کرد که یکی از مهمترین ملزومات و بسترهای ورود گردشگران خارجی، امنیت است.
وی یکی از رضایتمندی های گردشگران در نظر سنجی های انجام شده از آنان را امنیت بالای کشور و استان اصفهان عنوان کرد و افزود: بطور حتم امنیت نقش بسیار مهم و اساسی در صنعت گردشگری امروز دنیا ایفا می کند. بنابر این همه دستگاه ها، ارگان ها و سازمان ها باید برای ارتقای امنیت گردشگران بیش از پیش با هم همکاری کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال های آینده سفر گردشگران خارجی به کشور بویژه استان اصفهان افزایش یابد، گفت: لازم است دستگاه های مختلف با برپایی جلسات و نشست های هم اندیشی بسترها و زمینه های ارتقای هرچه بیشتر امنیت گردشگران را فراهم کنند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان همچنین دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.
تا پایان سال ۹۱ آمار گردشگران خارجی به اصفهان ۶۰ هزار نفر بود که این آمار در پایان سال ۹۵ به ۲۸۰ هزار نفر رسید.
در سال های اخیر، توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفت بطوریکه هم اکنون ۲۸۳ طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
کشورهای آلمان، عراق، فرانسه، ایتالیا، چین، لبنان، اسپانیا، آمریکا، بحرین و ترکیه بیشترین، سهم گردشگران خارجی استان اصفهان را داشته اند.
ت / ۶۰۲۰ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین