اخبار گردشگری

جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» راهی برای احیای سنت‌های فرهنگی

مریم سلمانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری این دست جشنواره ها را تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قراردادن غذاهای محلی در فهرست غذای خود بیان کرد.
وی بیان داشت: به همین منظور استان سمنان از یکم تا سوم شهریور ۹۶ میزبان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری است و استان‌های منطقه چهار شامل سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی در این جشنواره به رقابت می پردازند.
وی، برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد.
وی گفت: در این جشنواره غذاهای محلی استان‌های سمنان، خراسان‌رضوی، جنوبی و شمالی معرفی می‌شود و برگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به فهرست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی کشور افزوده می‌شوند.
سلمانیان یادآور شد: برگزاری مسابقه انتخاب پیش‌غذا و دسر و دمنوش برتر محلی و برپایی غرفه‌های ارائه غذاهای سنتی استان و صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی نیز از دیگر بخش های این رویداد است.
وی ادامه داد: در بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی، مراکز عرضه غذا ، با عرضه غذاهای سنتی و بومی به بازدیدکنندگان به معرفی این گونه از غذاها می پردازند و در بخش مسابقه غذاهای سنتی و بومی ، هر استان سه غذا، سه پیش غذا، سه دسر و سه دم نوش را برای بخش مسابقه معرفی می‌کند وآشپزها و مراکز تهیه غذا ، غذاهای خود را برای شرکت در مسابقه در معرض داوری از نگاه مردم وکمیته داوران قرار می‌دهند .
سلمانیان افزود: انتخاب بهترین آشپز ، بهترین رستوران هریک از استان‌های شرکت کننده و بهترین مرکز عرضه غذای استان از جمله بخش‌های این جشنواره است و در پایان جشنواره با رای گیری از مردم و نظر داوران در هر استان یک غذا ، یک پیش غذا و یک دسر ویک دم نوش به عنوان شاخص ترین انتخاب و اعلام می‌شود.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مراکز عرضه غذایی شامل رستوران‌ها ، سفره خانه‌های سنتی ، رستوران‌های مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی، رستوران‌های موجود در مراکز تفریحی و گردشگری و واحد های پذیرایی بین راهی امکان شرکت در این جشنواره را دارند .
به گزارش ایرنا، استان سمنان در سال گذشته با سه غذای اصلی شامل ته چین گرمسار، دیگی سنگسر و سبزی پلوی سمنانی در بخش مسابقه غذای اصلی شرکت کرد و سرآشپزهای استان سمنان با ارائه خوراک های بومی- محلی، رتبه‌های برتر رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد را از آن خود کردند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری می توانند همه روزه و در ساعات اداری با شماره۳۳۳۰۰۸۱۷-۳۳۳۰۰۰۷۵- ۰۲۳ داخلی ۱۶۲ تماس بگیرند.
۷۳۴۱/۶۱۰۳ خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین