اخبار گردشگری

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از پروژه هتل لاله سنندج

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا احمدی پور در این بازدید در جریان اقدامات انجام شده در پروژه هتل لاله و میزان پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفت.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در حاشیه این بازدید گفت: پروژه هتل لاله در زمینی به مساحت ۳۴ هزار متر و زیربنای ۳۲ هزار متر در حال احداث بوده و دارای ۱۱۶ اتاق و ۳۰۰ تخت است.
آرمان وطن دوست با بیان اینکه این هتل پنج ستاره بوده و عملیات ساخت آن در دولت گذشته آغاز و پس از مدت زمانی توقف در سال ۹۳ مجددا عملیات احداث آن شروع شد افزود: این پروژه هم اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و پیش بینی می شود تا یک سال و نیم آینده به اتمام برسد.
وی همچنین به میزان تسهیلات این پروژه اشاره کرد و گفت: میزان تسهیلات این هتل ۲۵۰ میلیارد ریال است که ۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از پروژه فاز ۲ هتل شادی سنندج نیز بازدید کرد.
فاز ۲ هتل شادی سنندج نیز در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و زیربنای ۱۱ هزار متر مربع احداث می شود و میزان تسهیلات این پروژه نیز ۲۱۵ میلیارد ریال است که ۱۰۰میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
پروژه فاز ۲ هتل شادی سنندج هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
احمدی پور همچنین در ادامه بازدیدهای خود از قسمت های مختلف عمارت مشیردیوان سنندج نیز بازدید کرد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز به استان کردستان سفر کرد و در سفر یک روزه خود علاوه بر بازدید از آثار باستانی و میراث فرهنگی استان در شورای اداری استان شرکت کرده و با جمعی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری برای تبادل نظر و ارایه راهکارهای توسعه صنعت گردشگری کردستان دیدار می کند.
استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۹ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
۷۳۴۸/۶۱۰۸
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: امید بهمنی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین