اخبار گردشگری

مطالعه رینگ گردشگری غرب کشور ضروری است

به گزارش ایرنا، عبدالمحمدزاهدی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری کردستان با بیان اینکه تمامی این استان ها در حال اجرای طرح های گردشگری هستند افزود: می توان با اجرای این رینگ تورهای یک تا چند هفته ای گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی تعریف کرد که این می تواند بسترساز توسعه این صنعت باشد.
به گفته وی، صنعت توریسم درمانی در کنار گردشگری از اهداف مهم برنامه های توسعه ای استان بوده و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان نیز اهتمام جدی داشته به طوری که هم اکنون ۲۵ درصد امکانات درمانی با توریسم مرتبط است.
وی گفت: کردستان همه جنبه‌های گردشگری از جمله توریسم، آثار تاریخی و معاصر و ظرفیت های طبیعی را در خود جای داده و علاوه بر آن در حوزه گردشگری فرهنگی در رتبه های اول کشور جای می گیرد
وی افزود: آئین و اداب و سنت‌های مردم کردستان می‌تواند جاذبه‌های زیادی را برای مردم در حوزه گردشگری در کشور داشته باشد.

** مبادلات مرزی با تصویب طرح ساماندهی قانومند می شود
استاندار کردستان با اشاره به اینکه هیات دولت روز گذشته طرح ساماندهی مبادلات اقتصادی معابر را تصویب کرده است افزود: این طرح ۲ سال پیش تهیه شده بود که هم اکنون می توان فعالیت کولبران را ساماندهی کرد تا آنان به صورت قانونی اقدام به فعالیت کنند.
به گفته زاهدی، با توجه به اینکه ورود کاروان های راهیان نور و ورود زائران به استان از هفتم تیرآغاز شده که انتظار می رود تمامی مسئولان تمام توان خود را برای ارایه خدمات به آنها بکار بگیرند.
وی افزود: ما به عنوان استانی که در خط مقدم جبهه دفاع از نظام در جنگ تحمیلی قرار داشتیم، باید اردوهای راهیان نور را برای معرفی هرچه بهتر مجاهدت و رشادت های ایثارگران میزبانی کنیم.
*زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر یک روزه خود از روستای گردشگری نوره، آثار باستانی و میراث فرهنگی سنندج بازدید کرد و علاوه بر حضور در شورای اداری استان با جمعی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری برای تبادل نظر و ارایه راهکارهای توسعه صنعت گردشگری کردستان دیدار کرد.
استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۹ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
۳۰۳۴/۶۱۰۸
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: امید بهمنی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین