اخبار گردشگری

نقاشی هایی که روی فرش جان می گیرند

مهناز عسگری که به تازگی نمایشگاهی از آثار بدیع خود برپا کرده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به اینکه این ایده را از یک دوست سرخپوست گرفته است، افزود: فرش ایرانی، هویت هر فرد ایرانی است و هدفم از این کار، زنده کردن فرش های رنگ و رو رفته و قدیمی است تا هنر گذشتگان دوباره زنده و احیا شود و با کهنه و فرسوده شدن یک فرش، مجبور به دور انداختن آن نشویم.
وی که علاقه مند است اسم این سبک را «افرودیت» به معنای آفریننده بگذارد، توضیح داد: در این سبک به جای استفاده از بوم نقاشی از فرش های کهنه استفاده کردم که بعد از پردازش آنها نقاشی هایم را با حفظ اصالت با رنگ ها و مصالح خاص اصیل ایرانی روی آنها می کشم و آثاری جدید خلق می کنم.
عسگری گفت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر از نقش های مدرن و کلاسیک و با موضوعات مختلف و صورت نگاری با رعایت مبانی و هارمونی رنگ های زیبا خلق کردم که تا نظر و رضایت بینندگان با سلیقه های متنوع را جلب کنم.
این هنرمند نقاش ادامه داد: هنر نقاشی روی فرش سخت تر از نقاشی روی بوم و یا کاغذ است زیرا ماده اولیه آن قابل طراحی نیست و بافت فرش به راحتی اجازه طراحی نمی دهد.
وی افزود: انتظار دارم همانگونه که من توان و انرژی خودم را بر روی خلق آثار گذاشتم، مردم برای تمایشای کارهای نو انرژی و توان بگذارند و با استقبال از آنها موجب دلگرمی پدیدآوردندگان این آثار شوند.
عسگری درباره قیمت آثار ارائه شده در این نمایشگاه هنری نیز گفت: این آثار از یک میلیون و ۲۰۰ تا سه میلیون تومان و براساس توان اقتصادی مردم ارزشگذاری شده است و قیمت ها بسیار پایین و در حد قیمت یک تابلو آبرنگ تعیین شده است درحالیکه ارزش کارها بسیار بیشتر است.
نمایشگاه طراحی نوین نقش های مدرن و کلاسیک بر روی فرش مهناز عسگری از ۳۰ تیرماه در نگارخانه نهاوند واقع در خیابان میرداماد برپا شده است و تا ۵ مردادماه پذیرای حضوور علاقه مندان خواهد بود.
هنردوستان به دریافت اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه هنری می توانند با نگارخانه نهاوند به شماره تلفن ۲۲۲۵۲۵۰۶ تماس بگیرند.
فراهنگ**۹۳۳۸**۱۰۵۵
خبرنگار:صدیقه بهارلو** انتشار: زینب کارگر


Contact Editor-in-chief:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین