اخبار گردشگری

۱۰ اثر تاریخی بوئین میاندشت تا پایان امسال ثبت ملی می شود

به گزارش ایرنا، فریدون الهیاری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی شهرستان بوئین و میاندشت، افزود: این ۱۰ اثر تاریخی در راستای حمایت از میراث فرهنگی بوئین میاندشت تا پایان امسال به ثبت ملی خواهد رسید.
وی با اشاره به تعداد کم آثار ملی ثبت شده در شهرستان بوئین میاندشت، گفت: یکی از مهمترین شاخصه های ارتقای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزایش تعداد آثار ثبتی است اما در دهه های گذشته تنها ۲ اثر در شهرستان بوئین میاندشت به ثبت ملی رسیده است.
وی با بیان اینکه منطقه فریدن بزرگ ( شامل شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت) دارای جاذبه های بی نظیرطبیعی و تاریخی است، گفت: با همدلی و کمک مردم و مسئولان می توان گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه این منطقه رونق داد.
مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان از کشف محوطه های باستانی منحصر به فرد در شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت خبر داد و گفت: بوئین میاندشت با شناسائی ۵۰ محوطه باستانی دارای رتبه دوم در کل استان اصفهان است.
اله یاری با اشاره به اقدام های جدی برای حفاظت از میراث فرهنگی، ترویج صنایع دستی و توسعه گردشگری شهرستان بوئین میاندشت، گفت: تلاش حداکثری در این زمینه و وجود تحرک لازم، علاوه بر اثرات مثبت و سازنده ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی این شهرستان به اداره را در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بازدید از جاذبه های گردشگری و آثار در حال مرمت بوئین میاندشت نظیرقلعه تاریخی تخماقلو از حاشیه های سفر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به این شهرستان بود.
قلعه تاریخی تخماقلو بوئین میاندشت یکی از زیباترین قلعه های روستایی درغرب استان اصفهان است که مرمت آن پس از ۵۰ سال برای اولین بار با هزینه ای بیش از ۶ میلیارد ریال آغاز شده است.
بوئین میاندشت با جمعیت بیش از ۲۴ هزار نفر در۱۸۰ کیلومتری غرب استان قرار دارد.
۹۸۶۱ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: فاطمه زمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین