اخبار گردشگری

استارتاپ‌ها الکامپ در خدمت گردشگری و سفر


در این گزارش چند استارتاپ جالب توجه در حوزه گردشگری که در الکامپ حضور دارند، را معرفی می کنیم.

تور مجازی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری

تور مجازی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری
با نخستین سامانه تور مجازی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امکان نمایش۳۶۰ درجه و ۳ بعدی مراکز ثبت جهانی شده به کاربران فراهم شده است.
  در نمایشگاه امسال سازمان میراث فرهنگی در کنار معرفی چندین خدمت الکترونیکی از جمله سامانه بلیت الکترونیکی، سامانه نظارت بر اماکن اقامتی و سامانه گردشگری مجازی، برای نخستین بار سامانه تور مجازی را نیز معرفی کرده است.
در سامانه تور مجازی به آدرس vtour.ichto.ir مراکز ثبت جهانی شده با استفاده از تصویربرداری پاناروما به صورت ۳۶۰ درجه و ۳ بعدی به مخاطب نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند با ابزار موس یا ابزار صفحه لمسی در صفحه حرکت کند به طوری که احساس حضور در آن مکان بازسازی می‌شود.


جاباما، استارتاپی برای رزو هتل
جاباما، استارتاپی برای رزو هتل
 جاباما، سامانه رزرو آنلاین هتل ها و اقامتگاه های ایران است، در هر زمان و در هرکجا که باشید به سادگی و در چند دقیقه می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را انتخاب و آن را با قیمتی مناسب، رزرو کنید و ما اقامت شما را تضمین می‌کنیم. پس با خاطری آسوده سفر خود را آغاز نمایید.
دست اندرکاران این استارتاپ در مورد فعالیت خود این گونه توضیح داده اند: «ما همواره کوشش می‌کنیم تا شما حداقل هزینه را بپردازید و این تلاش ما در پیشنهادات قیمتی جاباما، شما را از مراجعه حضوری به آژانس ها و حتی جستجو در سایت های دیگر بی نیاز می‌کند.جاباما تضمین می‌کند تا با تکمیل فرآیند خرید و دریافت نامه اقامت (واچر)، بتوانید به راحتی در هتل و یا اقامتگاه مورد نظر، پذیرش شده و از امکانات هتل بهره مند شوید و ما در همه حال پشتیبان مسافران خود هستیم.جاباما دغدغه‌های شما را می‌شناسد و تمام کوشش خود را برای برطرف کردن انها به کار می‌گیرد و این همان چیزی است که به آن تجربه شایسته سفر گفته‌ایم.»


هتل جا، رزو انلاین هتل
هتل جا، رزو انلاین هتل
سامانه رزرواسیون آنلاین هتل جا متعلق به شرکت خدمات مسافرت هوایی ، جهانگردی و زیارتی پرسپولیس می باشد.این شرکت با ۵۵ سال سابقه بعنوان یک شرکت معظم در زمینه گردشگری با استفاده از فناوری های نوین روز و تاکید بر اصول مشتری مداری با کادری مجرب و باتجربه ، تحت پوشش شرکت هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان بنیاد که بزرگترین مجموعه گردشگری کشور با دارا بودن ۲۳ هتل استاندارد و مدرن تحت عنوان هتل های پارسیان ( هتل های ۴،۵،و۳ ستاره )، ۲ شرکت بزرگ ارائه کننده خدمات متنوع سیاحتی و مسافرتی و ۸ مجموعه بی نظیر تفریحی فرهنگی و ورزشی در شهر تهران فعالیت می نماید .


اتاقک تجربه ای تازه برای اقامت در سفر

اتاقک تجربه ای تازه برای اقامت در سفر

یکی دیگر از استارتاپ‌های جالب حاظر در الکامپ”اتاقک” است.  خود راه‌اندازان این استارتا در معرفی اتاقک نوشته اند: «قصد سفر تفریحی یا کاری دارین؟ با اتاقک هرجا که باشین می‌تونین قبل از سفر خیلی راحت محل اقامت‌تون رو انتخاب و رزرو کنید. اتاقک فهرستی از ویلاها، سوئیت‌ها، خانه‌ها، آپارتمان‌ها، مراکز بوم‌گردی و حتی خانه‌های روستایی و عشایری شهرهای مختلف ایران رو در اختیارتون میذاره تا با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت، یک محل مناسب برای اقامت رزرو و اجاره کنید.»


از الف تا ی با ما سفر کنید
از الف تا ی با ما سفر کنید
شاید یکی از جالب ترین استارتاپ‌های این دوره از نمایشگاه الکامپ  “پین تا پین” باشد. اگر می‌خواهید با این استارتاپ آشنا شوید همیچن چند خطر را بخوانید: «اصلا پین تا پین یعنی چه؟ خب ساده اش می‌شود از مبدا تا مقصد. منظور از پین، نقطه‌ای است که روی نقشه علامت گذاری شده. که معمولاً دو جایی است که سفری شروع و تمام می‌شود. پس یعنی از “الف” تا “ی” سفر. ما در سال ۹۴ و به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه اینترنتی ایران شروع به کار کردیم. اسم مان را گذاشتیم پین تا پین، تا هدف نهایی مان همیشه جلوی چشم‌مان باشد: اینکه باید از الف تا ی سفر را به صورت کاملاً آنلاین پوشش دهیم. یعنی از لحظه ای که به فکر سفر می افتید، تا لحظه ای که سفرتان تمام می شود، پین تا پین کنار شماست. ما ماجراجویی را دوست داریم، اما فکر می کنیم اقامت بخش اساسی هر سفر است و هر کسی با هر توان مالی، باید بتواند در کمترین زمان برای سفرش برنامه بریزد و اقامتگاه مناسبش را رزرو کند.
سفر در همه جای دنیا بازار بزرگی دارد و ما هم در بازار ایران تنها نیستیم. اما فکر می کنیم به بعضی دلایل، برای رزرو هتل در ایران، پین تا پین بهترین انتخاب است


همپا برای یافتن همسفر

همپا برای یافتن همسفر

شاید تنهایی سفر کردن هم سخت باشد هم گران هم برای خیلی ها دلچسب نباشد. در نمایشگاه امسال الکامپ استارتاپی حضور دارد که برای شما هم‌پای سفر پیدا می‌کند. کار کردن با آن هم خیلی ساده است. اپلیکیشن را دانلود می کنید و بعد  سفرتو جستجو کن و به راننده‌های هم‌مسیرت درخواست همسفری بده، تا راحت تر و ارزان تر به مقصدت برسی یا سفرتو برنامه ریزی کن، هم ‌مسیرات رو انتخاب کن و صندلی‌های خالی ماشینت رو با دیگران به اشتراک بگذار تا هزینه‌ی سوخت، استهلاک و… رو کاهش‌ بدی

امکانات اپلیکیشن همپا

اشتراک گذاری سفرهای بین شهری
احراز هویت چند جانبه کاربران
پرداخت آنلاین و ثبت تراکنشهای بانکی
امکان امتیازدهی و نظرات
امکان سفرهای ویژه بانوان
عضویت رایگان و ساده با شماره موبایل

خلاصه این که امسال در الکامپ شما با استارتاپ‌های جالبی می‌توانید آشنا شیود.

گزارش از : کوله پشتی