اخبار گردشگری

ضرورت توجه به بحث نظارت در راستای تأمین امنیت گردشگران خارجی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان #یزد گفت: بحث امنیت گردشگران خارجی از جمله مهم ترین ضرورت های نظارتی در استان یزد است.

به گزارش ایسنا، «فاطمه دانش یزدی» در مراسم استقرار هیئت بازرسی در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، اظهار کرد: میراث فرهنگی از جمله دستگاه های نظارتی استان یزد است که نقش مهمی در حراست از بافت و ابنیه تاریخی ایفا می کند.

وی با بیان این که تمام ساخت و سازهای قانونی بافت تاریخی با نظارت میراث فرهنگی انجام می شود، افزود: با اشاره به روند رو به رشد حضور گردشگران خارجی در استان یزد بحث نظارت و بازرسی بیش از پیش در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده در حوزه سرمایه گذاری و زیرساخت های لازم در راستای توسعه صنعت گردشگری نیاز مبرم به نظارت دقیق و مستمر است.

دانش یزدی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های متعدد، کلان و صحیح، در حوزه میراث فرهنگی و ایجاد زیرساخت های گردشگری مستلزم تدوین برنامه های دقیق نظارتی و بازرسی است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به نقش نظارت در روند ارتقای کیفی و کمی حراست از بافت تاریخی یزد، گفت: بحث امنیت گردشگران خارجی از دیگر ضرورت های نظارتی در این اداره کل است.