اخبار گردشگری

مرمت قلعه رشید الدوله تکاب به اتمام رسید

به گزارش ایرنا جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین گام آواربرداری و پاکسازی فضاهای داخلی و بیرونی قلعه انجام شده و در ادامه نخاله ها و خاک های اضافی به محدوده خارج از قلعه تخلیه شد.
وی ادامه داد: مسقف کردن تعدادی از اتاق ها و هشتی ورودی با استفاده از تیرهای چوبی، شیب بندی سقف ها و استحکام بخشی پی دیوارها با استفاده از ملات شفته آهک از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در بخشی دیگری از مرمت این بنا، اره های بیرونی هشتی ورودی قلعه، فضاهای داخلی هشتی نماکاری و قسمتی از بخش های آجری قلعه مرمت شد.
وی ادامه داد: اجرای نعل درگاهی درب و پنجره های بنا و تهیه شابلون جهت انجام قوسی های طبقه دوم هشتی ورودی بنا از دیگر اقدامات انجام گرفته برای مرمت این قلعه بوده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی اظهار کرد: این مرحله از مرمت و ساماندهی قلعه رشیدالدوله به جهت انجام مرمت اضطراری و نجات بخشی و رفع خطر آسیب ها بوده است و اجرای مرحله اصلی طرح مرمت و بازسازی آن مورد توجه این اداره کل است.
به گزارش ایرنا قلعه رشیدالدوله در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر تکاب و در روستائی به نام دورباش واقع شده و در سال ۱۳۹۴ شمسی در فهرست آثار ملی تاریخی کشور به ثبت رسیده است.
۸۱۳۵/۳۰۷۲
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین