اخبار گردشگری

ضابطان میراث فرهنگی باید تحت تعلیم قضایی انجام وظیفه کنند

سردار امیر رحمت اللهی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه دوره آموزش تخصصی ضابطان خاص قضایی ویژه کارکنان یگانه حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: باور داریم که میراث فرهنگی ارزشمندترین سرمایه فرهنگی و معرف هویت و پیشینه تاریخی ملت و کشور محسوب می شود.
وی افزود: مهمترین اولویت و چالشی ترین بخش حقوقی و اداری سازمان، بخش میراث فرهنگی است که مهمترین اولویت این بخش حفظ و نگهداری میراث فرهنگی است که حتی توسعه گردشگری هم به آن وابسته است.
رحمت اللهی ادامه داد: جرایم علیه میراث فرهنگی در شمار جرایم علیه امنیت قرار داده شده و جزو محدود جرایمی هستند که شروع آنها نیز جرم محسوب می شود.
وی تاکید کرد: حفاظت انسانی، حفاظت مکانیکی و حفاظت الکترونیکی سه سطح حفاظت محسوب می شود و مهمترین رکن برای حفاظت نوع اول یعنی انسانی وابسته به تخصص های حرفه ای و اموزش هایی است که آنها می بینند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: پیشتر آموزش ها مبتنی بر تقویت آمادگی جسمانی و دفاعی بود اما در نگرش جدید در همه سیستم های پیشرفته پلیسی دنیا که پلیس ایران هم جز انها است، تعامل قانونی و پیشگیری از جرم در اولویت است.
وی یاد آور شد: تعریف ما از ضابطه های خاص ماموران هستند که در مورد محدوده های خاص و قوانین معین تعریف می شوند و این افراد مسوولیت سنگینی بر عهده دارند.
در پایان این مراسم از افراد برگزیده دوره آموزشی تجلیل به عمل امد و علیرضا بهارلو مسوول حفاظت موزه قران علی خردمند از یگان حفاظت موزه گلستان و محمد نوروزی از یگان حفاظت استان تهران قدردانی شدند.
میرهادی قره سید رومیانی که روز گذشته(شنبه) با حکمی از طرف زهرا احمدی پور رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری به سرپرستی معاونت گردشگری این سازمان منصوب شد، به دلیل حضور در جلسه تودیع و معارفه از سخنران غایب این مراسم بود.
فراهنگ ** ۱۰۸۵ ** ۳۰۷۹ ** خبرنگار : علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین