اخبار گردشگری

مدیر عامل آرمن پرس : حمایت ایران از میراث فرهنگی ارامنه نشانه توجه به آن است

آرام آنانیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به ایروان پایتخت ارمنستان با اعلام این مطلب افزود: ایران از میراث فرهنگی کهن و قدیمی در این بخش برخوردار است و مطمئن هستم که برای ارامنه هم فرهنگ و تاریخ ایران بسیار مهم و جذاب است.
وی یادآوری شد: چندی پیش عکاس آرمن پرس با سفر به ایران گزارش تصویری بسیار زیبایی را از میراث تاریخی و فرهنگی و آثار تاریخی و فرهنگی ایران و ارامنه تهیه کرد که می توان مجموعه این تصاویر را در یک نمایشگاه ارائه کرد.
این مقام ارمنستان با اشاره به ضرورت توسعه روابط ایروان و تهران در همه ابعاد تصریح کرد، در مقطع کنونی ما شاهد آن هستیم که هر سال شرکت های ایرانی و شرکت های مشترک ایرانی و ارمنی در حوزه های مختلف دو کشور افتتاح می شوند که یکی از این حوزه ها گردشگری است.
وی افزود: با گشتی در خیابان های ارمنستان شاهد این هستیم که رستوران ها و مغازه های ایرانی دایر شده و این نشانگر حسن همجواری و دوستی بین دو ملت است.
این مقام رسانه ای ارمنستان تاکید کرد: این نشانه آن است که دو ملت ایران و ارمنستان آرزو دارند که روابط دو جانبه را عمیق تر کنند. ما قرن ها با هم زندگی می کنیم و باید یکدیگر را بیشتر بشناسیم.
آنانیان گفت: روابط ما در عرصه های مختلف تاریخی عمیق است و به همین خاطر باید در این زمینه ها شناخت بیشتری از هم داشته باشیم و ما بسیار خوشحال می شویم که ارامنه در مورد ایران اطلاعات زیاد داشته باشند و ایران را خوب بشناسند و ایرانی ها نیز به شناخت خوبی از کشورمان دست یابند.
وی خاطر نشان کرد، امروز به خاطر گسترش همکاری های گردشگری بین دو کشور زبان فارسی در اماکن گردشگری ارمنستان به گوش می رسد و این بسیار خوشایند است و امیدواریم برای اکثریت مردم ارمنستان هم ایران به عنوان یکی از نقطه های مهم گردشگری مطرح باشد و ما از گسترش صنعت گردشگری بین دو کشور استقبال می کنیم.

** تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری های رسانه ای

مدیر عامل خبرگزاری رسمی ارمنستان در ادامه با بیان این که حل مشکلات جهان در گرو مذاکرات سازنده سیاستمداران و دولتمردان است، تاکید کرد: خبرگزاری ها و رسانه های مختلف جهان هم با انتشار بی طرفانه اطلاعات در خصوص تحولات می توانند راهکارهای ارزشمندی برای حل مشکلات ارائه دهند.
آنانیان تصریح کرد، خبرگزاری های کلاسیک رایج مانند آرمن پرس فقط آن شرایطی را که هست و اتفاق هایی را که می افتد، ذکر کرده و تحلیل های واقعی و کارشناسانه را در خصوص تحولاتی که صورت می گیرد ، ارائه می کنند.
وی ادامه داد: خبرگزاری های با سابقه مانند آرمن پرس و ایرنا که قدمت قابل ملاحظه ای در عرصه اطلاع رسانی دارند باید بر مبنای معیارهای بین المللی فعالیت و به طور دقیق و شفاف اطلاع رسانی کنند.
آنانیان با تاکید بر اهمیت روابط رسانه ای عمیق و گسترده بین دو کشور و ضرورت گسترش آن گفت: در قرن ۲۱ جایگاه و نقش خبرگزاری ها خیلی مهم است و همانگونه که روابط کشورها از جمله ارمنستان و ایران مستحکم تر می شود، لازم است تا روابط دو جانبه در حوزه ارتباطات و خبرگزاری ها نیز تقویت شده و رشد یابد .
وی با اشاره به نخستین سفر خود به ایران در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی یادآوری شد : تاکنون چند بار به ایران سفر کرده ام و از این بابت بسیار خوشحالم که فرصت های خوبی برای همکاری وجود دارد و در طول سفر از خبرگزاری ایرنا نیز بازدید داشتم.
آنانیان گفت: روابط بین ایرنا و آرمن پرس در صورتی که تقویت شود به ارتقای و افزایش بیش از پیش روابط دو کشور در دیگر حوزه ها کمک خواهد کرد.
وی از برگزاری جشن صد سالگی آرمن پرس در سال آینده خبر داد و افزود: این مراسم اهمیت بسیاری دارد و خوشحال می شویم که در آن از نمایندگان خبرگزاری های بین المللی مختلف شرکت کنند تا همدیگر را بیشتر شناخته و همکاری را افزایش دهیم.

سیام*۶۰۸۴*۱۴۳۶*گفت و گو: امیر خان زاده*انتشار: داود پورصحت*


Contact Editor-in-chief:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین