اخبار گردشگری

تشکیل گنجینه آب گلستان/اهدای ۲۴اثر تاریخی

رابط گنجینه آب شرکت سهامی آب منطقه ای گلستان روز شنبه به ایرنا اعلام کرد که ۸ اثر عکس از ابزارهای تاریخی به تازگی از سوی علاقمندان در اختیار این شرکت برای ارائه در موزه آب قرار گرفت.
اسماعیل وردان اظهار داشت: این تابلوها شامل تصاویری از کاسه لعابدار سفالی با درپوش حفره دار مربوط به سده ۶ یا ۷ هجری، ظرف سفالی لعابدار فیروزه ای رنگ مربوط به سده هفت هجری، کوزه سفالی لعابدار فیروزه ای رنگ مربوط به سده ۷ تا ۹ هجری، ظرف سفالی لعابدار قهوه ای رنگ مربوط به سده ۵ یا ۶ هجری، کاسه سفالی لعابدار آبی رنگ با تزیین مینایی مربوط به سده ۷ هجری وساقه ظرف سفالی قرمز رنگ مربوط به دوره مس و سنگ است.
به گفته وی؛ اصل این آثار در شهر قدیمی جرجان واقع در مجاورت شهر گنبد کاووس کنونی در شرق استان گلستان پیدا شده است و هم اینک در موزه های هنر های آسیایی، آمریکا، گالری گل کندا فرانسه و موزه هنر تلدو آمریکا نگهداری می شود.
وی بیشترین آثار اهدایی به موزه را تاکنون در حوزه سازه های آبی بیان کرد و افزود که گنجینه آب گلستان با همکاری و هماهنگی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان در حال جمع آوری آثار و اسناد این بخش است.
فعالیت برای جمع آوری آثار در حوزه آب گلستان در دو ماه اخیر آغاز شده و به طور موقت این اثر ها در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه به نمایش در آمده است.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت واقع در شمال کشور دارای پیشینه تاریخی هفت هزار ساله است.
۶۲۰۴/۱۶۴۸
تنظیم : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین