اخبار گردشگری

سفر ۸۰۰ هزار گردشگر به شهر زیبای لاهیجان

سیدمحمد احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:همجواری شهر لاهیجان با یکی از زیباترین رشته کوه‌های منطقه و دسترسی آسان به آن با چشم اندازهای کوهپایه‌ای شامل باغ‌های سرسبز چای ، مزارع برنج و چشمه‌های متعدد این شهرستان را در سطح ملی و حتی فراملی در بخش گردشگری سرآمد کرده است.
وی خاطرنشان کرد : اغلب مسافران ورودی ، خانه مسافرها و اردوگاه های گردشگری طراحی شده در شهرستان برای اقامت ترجیح می دهند و ۱۲درصد مسافران نیز از واحدهای اقامتی و پذیرایی شهرستان استفاده کردند.
وی با اشاره به افزایش خانه مسافرها درسال های اخیر در لاهیجان تصریح کرد: خانه مسافرها با توجه به تعدد آن ها و همچنین قیمت ارزان تر آن ها نسبت به هتل ها بیشتر مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می گیرند و حدود هشت درصد مسافران به شهر لاهیجان خانه مسافرها را برای اقامت انتخاب کردند.
وی یادآورشد: ساماندهی و نظارت های لازم بر خانه مسافرهای شهرستان صورت می گیرد و با حساسیت این موضوع در شهرستان دنبال می شود.
احمدی گفت:موقعیت جغرافیایی لاهیجان که در ناحیه کوهپایه‌ای‌ واقع شده و تپه‌ و ماهورهای آن را بوته‌های همیشه سبز چای در ردیف‌کاری‌های منظم هندسی قرار داده‌است ،از زیباترین شهرهای گیلان و ایران به شمار می رود.
وی با اشاره به در هم آمیختگی طبیعی و آثار معماری این شهرستان گفت: معماری بسیار زیبا و خانه‌های ویلایی با سقف‌ها و رنگ‌آمیزی متنوع، جلوه زیبایی به سیمای شهر بخشیده‌اند که در لاهیجان زیبایی‌های طبیعت و شهرسازی یکدیگر را تکمیل می کنند.
فرماندار لاهیجان در باره چشم اندازهای این شهرستان گفت: لاهیجان دارای چشم اندازها، مناظر دیدنی و تفریحی بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به استخر ، شیطان کوه، بام سبز، آبشار، باغ ملی، تالاب بین المللی امیر کلایه، پل خشتی، باغات سرسبزچای، بقعه شیخ زاهد گیلانی، موزه تاریخ چای و حمام گلشن و قلعه دزدبن اشاره کرد.
وی تاکید کرد:تله کابین لاهیجان به طول یک هزار و ۵۵۰ متر با جذب گردشگران داخلی و خارجی لاهیجان را به عنوان یکی از شهرهای زیبا در تمام دنیا مطرح کرده است.
شهرستان لاهیجان به دو بخش مرکزی و رودبنه تشکیل شده است که بخش مرکزی لاهیجان ۵مرکز دهستان ، ۱۰۰دهیاری، ۱۴۰روستا و ۳۴۶عضو شورا دارد.
جمعیت این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری ۱۶۷هزار و ۵۴۴هزارنفر است که ۱۰۱هزار و ۱۰۷نفر در شهر لاهیجان زندگی می کنند.
خبرنگار : نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
۶۰۲۹ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین