اخبار گردشگری

پیشنهاد کهکشانی لاتزیو برای جذب سردار آزمون

در پی انتشار خبر درخواست تیم لاتزیو برای جذب سردار آزمون واکنش ها و پیشنهاداتی به این فوتبالیست با استعداد ایرانی داده شد تا برای پیشرفت فوتبال کشور تصمیم درستی بگیرد.سردار آزمون

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت:موقعیتی که نصیب سردار آزمون شده از چند منظر می تواند باعث پیشرفت فوتبال خود این بازیکن و البته فوتبال ملی ایران در سطح اروپا و جام جهانی باشد.
پیرو انتشار خبر پیشنهاد دوباره باشگاه لاتزیو که در نشریه “کوریره دلو اسپورت” منتشر شد به نظر می رسد این بار مسئولان باشگاه روبین کازان که با مشکلات مالی عدیده ای هم مواجه هستند با دقت بیشتری به عدد پیشنهادی فکر می کنند.
بر اساس این گزارش، باشگاه لاتزیو برای جایگزینی “کیتا بالده” مهاجم ۲۲ ساله سنگالی اش که باشگاه اینترمیلان به شدت خواهان به خدمت گیری اش است، در نظر دارد سردار آزمون را به خدمت بگیرد. از این رو پیشنهادی ۱۸ میلیون یورویی به روبین کازان داده تا سردار را از چنگ این تیم روسی بیرون بیاورد.

لاتزیو البته هنوز “چیرو ایموبیله” مهاجم گلزن خود را در اختیار دارد. بازیکنی که سابقه بازی برای اینترمیلان و آقای گلی سری A را هم در کارنامه دارد و احتمالا اگر سردار به این تیم بپیوندد باید با این بازیکن رقابت کند.
لاتزیو فصل قبل در سری A عنوان پنجمی را از آن خود کرده و فصل بعد در یورو لیگ هم حضور خواهد داشت. همچنین این تیم در فینال جام حذفی و در دیدار با یوونتوس به این تیم باخت و نایب قهرمان شد. ولی از آنجا که یوونتوس در سری A هم قهرمان شده برای بازی سوپر جام باید بار دیگر با لاتزیو دیدار کند. مسابقه ای که درست یک ماه بعد در همین روز برگزار خواهد شد.
رحمان رضایی ملی پوش اسبق ایران با ۵۶ بازی ملی و لژیونر اسبق فوتبال کشورمان در سری A که در تیم های پروجا، مسینا و لیوورنو توپ زده و سابقه ۷ سال بازی در این کشور را در کارنامه دارد در گفت و گو با مشرق، درباره این پیشنهاد و توصیه هایی که به سردار آزمون دارد حرف زد.
متن کامل صحبت های وی در ادامه می آید:

حضور سردار پرستیژ فوتبال ایران را بالا می برد
طبق اعلام این روزنامه معتبر ایتالیایی اگر این پیشنهاد درست باشد که اگر نبود هرگز تیتر نمی شد، این اتفاق به لحاظ پرستیژی می تواند برای فوتبال ایران ارزش بالایی داشته باشد. این مهم تأثیر بزرگی بر نگاه فوتبالی های اروپا بر ایران به ویژه کشورهایی که از سطح لیگ بالاتری برخوردارند خواهد داشت.
در دومین روز متوالی این بار در صفحه سوم روزنامه کوریره دلااسپورت گزارش کاملی از انتقال سردار آزمون به لاتزیو منتشر شده است

تزریق روحیه به تیم ملی است
در صورتی که این مهم محقق شود می تواند تأثیر بسیار زیادی در ماه های قبل از جام جهانی بر روحیه بازیکنان تیم ملی ایران داشته باشد. مطمئن هستم که اگر این انتقال انجام نشود هم می تواند تأثیر مثبتش را بر فوتبال ملی و البته باشگاهی ما داشته باشد. وقتی بازیکن ببیند با کمی تلاش بیشتر در تیم باشگاهی و ملی می تواند با چنین پیشنهادهایی مواجه شود در زمین فوتبال، خودش را به آب و آتش می زند. این تزریق روحیه به تیم ملی هم هست که باعث می شود در جام جهانی بچه ها با تمام وجود بازی کنند.

اروپایی ها هم آرزوی بازی در ایتالیا را دارند
اینکه از یک لیگ بزرگ اروپایی برای آزمون پیشنهادی ۱۸ میلیون یورویی رسیده اتفاق کمی نیست. در همان اروپا و در خیلی از کشورها فوتبالیست ها در به در دنبال یک پیشنهاد از لیگ های انگلیس، ایتالیا، آلمان و اسپانیا هستند. بازیکنان روس، فرانسوی، بلژیکی، کروات و خیلی از اروپایی ها دنبال این قبیل پیشنهادات هستند و برایش دست به هر تلاشی می زنند.

حتما به لاتزیو برود
توصیه ای که من به آزمون می کنم نه فنی است نه جسمانی و تکنیکی. چون او در بهترین شرایط از هر نظر قرار دارد. فقط به او توصیه می کنم دیگر قید بازی در روسیه را بزند و متوجه باشد که الان سقف فوتبال روسیه برای او کوتاه شده و باید به میادین بزرگتر فوتبال برود و آنجا به دنبال سرنوشتش باشد. هر طور شده مسئولان روبین کازان را راضی کند و به لاتزیو برود که در واقع بازی برای این تیم رسیدن به پله های بالاتر فوتبال اروپاست. سقف فوتبال در اروپا روسیه نیست.

لاتزیو سکوی پرتاب است
در دوران ۷ ساله ای که در ایتالیا بودم به وضوح متوجه شدم تیم لاتزیو سکوی پرتاب بازیکنان بزرگ دنیاست. خیلی از بازیکنان با ارقام پایین به این تیم می آمدند و بعد از یکی دو فصل بازی برای آن با اعداد باور نکردنی نسبت به رقم اولیه به اینتر، آ.ث.میلان یا یووه منتقل می شدند. سردار هم می تواند یک “پوگبا” باشد که تیمهای مطرح امثال این بازیکن را با ۵۰۰ هزار یورو به خدمت می گیرند و بعد با ارقام بالایی تا ۷۵ میلیون یورو می فروشند. آزمون باید از این سکوی لاتزیو استفاده کند و با آن به بالاترها بپرد. لاتزیو یک باشگاه اقتصاد محور است.

کی روش کمک ویژه ای به آزمون کرد
هرگز نباید نقش کی روش را در این پیشرفت نادیده گرفت. او بازیکنان تیم ملی را در مدت زمان کمی که در اختیار دارد به اندازه ای حرفه ای بار آورده که در دنیای فوتبال چنین آفرهایی برای شان می رسد. باشگاهی که می داند آزمون با کی روش کار می کند و فوروارد فیکس چنین مربی بزرگی است که البته در لیگ قهرمانان اروپا هم می درخشد بی دلیل این اعداد را برای به خدمت گیری اش پیشنهاد نمی دهد.

فیزیک سردار به درد کالچو می خورد
سردار آزمون هم بلند قامت است هم فیزیک مناسبی دارد. بازی در کالچو به ویژه بین مدافعان حریف می طلبد که بدنی ورزیده و قد و قامتی بلند داشته باشید. سردار از این حیث همه فاکتورهای لازم را داراست و می تواند در لاتزیو اوج بگیرد و گل هم بزند.

رم زیرمجموعه لاتزیو است
لاتزیو یکی از نواحی ایتالیاست. اینکه می گویند لاتزیو تیم دوم شهر رم است یک باور غلط است. شهر رم در استان رم و در ناحیه لاتزیو (که شامل ۵ استان است) واقع شده و در واقع همه مردم استان طرفدار لاتزیو هستند و رم فقط طرفداران خودش در شهر رم را دارد. البته تیمی محبوب در همه ایتالیا هم به حساب می آید. از این رو لاتزیو یکی از پرطرفدارترین تیم های ایتالیا هم محسوب می شود.

ایتالیا پر از ایرانی عشق فوتبال است
رم، میلان و خیلی از شهرهای ایتالیا ساکنان ایرانی زیادی دارد. از این حیث قطعا آزمون در ایتالیا احساس غربت هم نخواهد کرد. از طرفی طبیعت زندگی ایتالیایی ها خیلی شبیه به خود ما ایرانی هاست و سردار می تواند به راحتی با روحیات شان کنار بیاید. در کل برای این بازیکن آرزوهای خوبی می کنم و امیدوارم در تصمیم گیری برای آینده اش دچار اشتباه نشود.