اخبار گردشگری

بازار و نوار ساحلی آستارا میزبان گردشگرانی از سراسر ایران

به گزارش خبرنگار ایرنا تعطیلات آخر ماه، گردشگران بی شماری را به شهرستان آستارا کشاند و خیابان سفیر امید در جوار بازار بزرگ آستارا و نوار ساحلی این شهرستان، ترافیک سنگینی را تجربه می کند و در کنار مغازه ها و پاساژهای بازار ساحلی، دست فروشان نیز انواع کالاهای داخلی و خارجی را عرضه می کنند.
پلاژها با عرضه بلال باغات آستارا خاطره انگیزترین لحظات را کنار ساحل برای گردشگران رقم می زنند و آتلیه های سیار عکاسی مشغول ثبت حضور گردشگران هستند.
محمد رضا اکبری پور از گردشگران در آستارا گفت: آستارا جاذبه های مختلف و متنوع طبیعی و تاریخی دارد و با ۲ روز اسکان در این شهرستان نمی شود از تمام آنها دیدن کرد.
وی افزود: شب را به همراه خانواده در ساحل آستارا سپری کردیم و خوشبختانه امنیت حاکم در این شهرستان مرزی قابل ستایش است.
اصغر واحدی از دیگر گردشگران نوار ساحلی این شهرستان گفت: روز پنجشنبه از استان آذربایجان شرقی عازم آستارا شدیم و خرید در بازار ساحلی و شنا در طرح های سالمسازی دریا از لذت بخش ترین لحظات ما در این شهرستان بود.
وی ادامه داد: وجود امکاناتی نظیر پارک تفریحی مجهز در مرکز شهر به ماندگاری گردشگران در این شهرستان کمک خواهد کرد.
فرماندار آستارا نیز در این خصوص گفت: این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی، ظرفیت حضور گردشگران را در طول سال دارد.
یونس رنجکش افزود: جذب گردشگر مختص به دوره زمانی خاص نیست و با برنامه ریزی بلندمدت می توان در هر چهار فصل شاهد حضور مسافرانی از نقاط مختلف کشور در آستارا بود.
وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن در مسیر تردد استان های شمال غرب کشور و گردنه حیران در محور آستارا – اردبیل از دلایل حضور بی شمار گردشگران در آستاراست، اضافه کرد: به منظور بهبود سطح خدمات به مسافران و گردشگران، نقشه راهنمای گردشگری این شهرستان توسط مراکز اطلاع رسانی در ورودی شهر توزیع می شود.
وی ادامه داد: رفع کمبود فضای اسکان موقت، ارائه خدمات جانبی و آموزش عوامل ستاد خدمات سفر جهت مقابله با بحران ها در دستور کار قراردارد.
تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه زیبای دربند، گردنه حیران، باغ چای عباس آباد، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، منطقه بهارستان، آبگرم کوته کومه، بقاع پیر قطب الدین صفوی و امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) از جاذبه های شهرستان آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را جذب می کند.
آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.
گزارش: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین