اخبار گردشگری

شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینما ازدواج کرد+عکس

شاهد احمدلو، (زاده ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر، کارگردان، منشی صحنه و مدیر جلوه های ویژه، است. پدر وی محمدولی احمدلو، بازیگر سینما و مدیر تولید است. وی دانشجوی رشته نقاشی در دانشگاه هنر بود که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم سرب – ۱۳۶۷ ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود.شاهد احمدلو

پس از آن، او در سه فیلم از آثار کیمیایی نقش آفرینی کرد و بازیگری را به صورت حرفه ای ادامه داد. وی فیلم های کوتاه بسیاری ساخته که تعدادی از آنها موفق به اخذ جوایز از جشنواره های داخلی و خارجی نیز شده اند. شاهد احمدلو، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از پشت صحنه ی یک فیلم گرفت و فیلم پس از سکوت را که پشت صحنهٔ فیلم کاغذ بی خط بود را ساخت.

وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی، یک فیلم داستانی خلق می کند. شاهد احمدلو تاکنون موفق به ساخت دو فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او (چند می گیری گریه کنی) مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.

این بازیگر و کارگردان سینما ازدواج کرده است. شاهد احمدلو تصویری از خود و همسرش را در صفحه شخصی اش منتشر کرده است و از شروع زندگی مشترکشان خبر داده است.

8663

آثار شاهد احدلو در مقام بازیگر:

سرب – ۱۳۶۷
دندان مار – ۱۳۶۸
گروهبان – ۱۳۶۹
چاووش – ۱۳۶۹
دره شاپرک ها – ۱۳۷۰
قافله – ۱۳۷۱
پاییز بلند (مجموعه تلویزیونی) – ۱۳۷۲
فردا روز دیگری است (مجموعه تلویزیونی) – ۱۳۷۲
نبردی دیگر (مجموعه تلویزیونی) – ۱۳۷۴-۱۳۷۳
حریف دل – ۱۳۷۵
سینما سگ (فیلم کوتاه) – ۱۳۷۹
باج خور – ۱۳۸۲
فیلم سینمایی موش – ۱۳۸۶
سریال گشت ویژه – ۱۳۹۵