اخبار گردشگری

دستافرینه های خراسان در موزه تاتارستان

به گزارش ایرنا، آئین اهدای این آثار با حضور رشیدیان، واسیل شایحرازییف معاون نخست وزیر و گلچاچاک نازیپووا مدیر کل موزه ملی جمهوری تاتارستان روز پنجشنبه در ساختمان این گنجینه برگزار شد.
علی بمان اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در باره روند اهدای آثار ایرانی، گفت: با اهدای بشقاب سنگی، تار سنتی، گلیم بومی و قلمدان با طرح کل و مرغ، غرفه ایرانی که پیش از این نیز در دو نوبت آثار اهدایی سرکنسولگری و شهرداری تبریز را دریافت کرده است، غنی تر می شود.
رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز با تاکید بر اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی کشورها گفت: گنجینه ها تاریخ و گذشته را همیشه زنده نگه می دارند و پنجره های گشوده ای برای آشنایی و ارتباط نسل ها با گذشتگان هستند.
وی افزود: کشورها و ملت هایی که تاریخ و گذشته خود را فراموش می کنند، بی هویت می شوند و از این رو باید به یادگارهای نسل های پیشین توجه ویژه ای داشته باشیم.
واسیل شایحرازییف معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان نیز در این مراسم رویکرد همکاری ایران با تارستان را ارزشمند بر شمرد و اهدای آثار ایرانی را اقدامی برای پیوند بیشتر فرهنگی برشمرد.
تاتارستان با ۶۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و ۸۷۶ هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته این کشور است.
اروپام ۱۵۱۶ ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین