اخبار گردشگری

سه کمیته تخصصی وزارتخانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی را بررسی می کنند

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جلسه بررسی طرح وزارتخانه شدن این سازمان با حضور ۱۱ نفر از ۲۳ نفر عضو کمیسیون مشترک این طرح، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، معاونان این سازمان و نمایندگانی از بخش خصوصی به‌صورت غیررسمی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
مدیرکل امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در توضیح این خبر گفت: این جلسه به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا به‌صورت غیررسمی برگزار شد.
مرتضی شکوهی ادامه داد: در این جلسه تمامی حاضران، موافقان و مخالفان طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند که در نهایت مقرر شد ۳ کمیته تخصصی برای بررسی شرح وظایف، ساختار و آسیب‌های فعلی سه حوزه مرتبط با این سازمان تشکیل شود.
وی تصریح کرد: وظیفه این کمیته‌ها بررسی طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است و طبق نظر تمام اعضا، نباید هیچ‌گونه عجله و شتاب‌زدگی در اجرای این طرح انجام شود.
شکوهی یادآور شد: این کمیته‌ها با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی تشکیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، موضوع تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، بارها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و هر بار به دلیلی به سرانجام نرسیده است.
این پیشنهاد اولین بار در مجلس هشتم ارائه شد اما فوریت آن در صحن علنی رای نیاورد و قرار شد کمیسیون‌های تخصصی به صورت عادی، موضوع را پیگیری کنند که با پایان عمر مجلس هشتم، مسکوت ماند.
هرچند وزارتخانه شدن میراث فرهنگی در مجلس نهم به صورت جدی دنبال نشد ولی مجلس دهم، این موضوع را با جدیت در دستورکار قرار داد و البته با مخالفت صریح محمدعلی نجفی، رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روبه رو شد.
این داستان دنباله دار در زمان ریاست سلطانی فر بر سازمان میراث فرهنگی نیز ادامه یافت و کلیات آن از تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس گذشت و اوایل امسال (ریاست زهرا احمدی پور) دیگر بار به پیشنهاد حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به جریان افتاد.
این طرح با امضای ۱۱۴ نماینده مجلس در جلسه علنی ۲۹ فروردین امسال مطرح و یک فوریت آن با ۱۳۷ رأی از ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.
در صورت تصویب نهایی طرح ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی، این سازمان با تمام اختیارات و وظایف به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد شد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین