اخبار گردشگری

جشنواره ای با طعم خوش خوراکهای محلی در آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سومین جشنواره غذاهای محلی آستارا با هدف معرفی خوراکی های سنتی و ترویج مصرف آنها به جای غذاهای آماده، با استقبال شهروندان و گردشگران این شهرستان برگزار شد.
فرماندار آستارا شامگاه سه شنبه در جشنواره خوراکهای محلی در محوطه طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان گفت: این جشنواره فرصت برند سازی غذاهای محلی گیلان و آستاراست و می تواند گامی جهت جذب گردشگر باشد.
یونس رنجکش اظهار داشت : از غذاهای محلی به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت هر منطقه یاد می شود و شیوه پخت و مواد اولیه آنها، نشانگر بخشی از فرهنگ و زندگی است.
وی خواستار برگزاری با کیفیت جشنواره های فرهنگی در شهرستان آستارا شد و افزود : برگزاری جشنواره با تکیه بر ظرفیت های بومی منطقه می تواند نشاط اجتماعی را بعنوان یکی از تاکیدات دولت در پی داشته باشد .
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز در این برنامه گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نوع غذای محلی و سنتی در ایران شناسایی شده و سهم گیلان از این تعداد، ۱۷۰ نوع غذاست.
پردل امیری نژاد خاطرنشان کرد : گردشگری غذا از انواع گردشگری در جهان است و بعد از جاذبه های طبیعی، انواع غذاهای محلی هر منطقه می تواند در جذب و ماندگاری گردشگران نقش آفرین باشد.
وی با اشاره به سومین دوره برگزاری جشنواره غذا در این شهرستان یاداور شد : ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﻣﺼﺮف ﻏﺬاﻫﺎی ﻣﺤﻠﯽ، ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﻏﺬاﻫﺎی ﺳﻨﺘﯽ ﺑﻪ ﺳﺒﺪ ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺮدم و اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﺸﺎط از هدف های این جشنوارهاست.
در این جشنواره ۲۰ نفر از بانوان آستارا با ارائه غذاهای محلی نظیر لونگی مرغ، قورما، لونگی ماهی سفید و چغیرتما شرکت کرده بودند . برپایی نمایشگاه گلیم و اجرای نمایش کمدی، موسیقی و مسابقه از بخش های دیگر جشنواره بود و در پایان با اهدای جوایزی از بانوان آشپز و کودکان شرکت کننده در مسابقه تجلیل شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان به لحاظ جاذبه های گردشگری متعدد، سالانه شاهد تردد چند میلیون گردشگر داخلی و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده : بابایی
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین