اخبار گردشگری

شهرداری اردکان: تخریب آب انبار چهاربادگیری صحت ندارد

به گزاش ایرنا ، در روزهای اخیر خبری مبنی بر تخریب آب انبار چهار بادگیری مزرعه سیف اردکان توسط لودرهای شهرداری در فضای مجازی منتشر شد که شهرداری اردکان در واکنش به این ادعاها، روز سه شنبه توضیحاتی در این خصوص در اختیار ایرنا قرار داد.
بر اساس اعلام شهرداری اردکان با توجه به آسیب جدی این بنا و قرارگیری در مسیر عبور ومرور و فقدان استحکام کافی در بخش مشرف به معبر که در شرف ریزش بوده ، برای رفع خطر پس از هماهنگی با میراث فرهنگی و با حضور کارشناس میراث و مسئول حفاظت میراث از این بنا رفع خطر شد.
بر اساس اعلام شهرداری اردکان، میراث فرهنگی قسمت تخریبی شده را در اسرع وقت به صورت مشارکتی با شهرداری مرمت و بهسازی می کند که اخبار به اطلاع شهروندان خواهد رسید .
همچنین روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد به نقل از مدیرکل این اداره از رفع خطر از آب انبار چهار بادگیری مزرعه سیف اردکان به علت وضعیت نامطلوب آن و همچنین قرارگیری بنا در معابر عمومی و سپس مرمت و بازسازی آن با همکاری شهرداری و سازمان بهسازی و نوسازی این شهرستان خبر داد.
فاطمه دانش یزد گفت: به علت قرارگیری آب انبار مزرعه سیف اردکان در معبر عمومی (یکی از چهارراه های پرتردد) و وضعیت نامطلوب آن به دلیل بوجود آمدن ترک‎‎های عمیق در دو تویزه آن به خاطر بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی و رطوبت ناشی از آن به همراه فرونشست زمین، از سال گذشته پیگیری برای رفع خطر از این بنای با هماهنگی شهرداری اردکان انجام پذیرفت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد یاد آور شده: پس از بررسی های لازم و در نظر گرفتن تمامی جوانب و تنها با بر داشتن ۲ تویزه آب انبار که در وضعیت نامناسبی بوده نسبت به رفع خطر از این بنا اقدام شد. بر اساس اعلام دانش یزدی رفع خطر با هماهنگی و همکاری شهرداری بدون آسیب به بادگیر، بدنه و مخزن آب انبار صورت گرفته و این آب انبار به صورت مشارکتی مرمت و بازسازی می شود.
اردکان با ۹۸ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
۷۵۴۴/ ۶۰۱۴/ خبرنگار:مژگان دشتی** انتشار: کاظم شاملو

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین