اخبار گردشگری

رانندگان تاکسی اصفهان در زمینه آداب معاشرت با گردشگران آموزش می بینند

به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه دوشنبه شب در جریان نشست کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور رئیس این اتاق، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، معاون حمل و نقل شهرداری ، رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و منتخابان شورای اسلامی شهر اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان منعقد شد.
بر اساس این تفاهمنامه، اتاق بازرگانی اصفهان ابرازها و امکانات نرم افزاری آموزشی مورد نیاز برای برگزاری کلاس های آموزشی از جمله زبان انگلیسی و آداب معاشرت با گردشگران را فراهم می کند و سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیز شناسایی رانندگان دارای مزیت‌های رقابتی و فراهم نمودن زمینه مشارکت آنها در دوره های آموزشی، معرفی و طبقه‌ بندی جامعه هدف و تدوین و ارایه سرفصل‌های آموزشی در حوزه مرتبط با مأموریت‌ های سازمان تاکسیرانی تامین فضای آموزشی مستمر در نقاط ایستگاهی جامعه هدف و تدوین و ارائه پیشنهاد و آئین نامه استاندارد اولیه خدمات حمل‌ و نقل شهری به گردشگران همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان اصفهان، مشارکت در انتخاب و تامین اساتید آموزشی درحوزه‌ های غیر فنی ( گردشگری) و ایجاد زمینه همکاری رانندگان آموزش‌ دیده تأسیسات گردشگری را متعهد شدند.

** سامانه اصفهان آنلاین برای گردشگران راه‌ اندازی می‌شود
علیرضا صلواتی معاون حمل‌ و نقل ترافیک شهرداری اصفهان در مراسم انعقاد این تفاهمنامه از راه اندازی سامانه « اصفهان آنلاین » به عنوان سامانه تامین نیاز گردشگران داخلی و خارجی به زبان های فارسی و انگلیسی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سامانه، نیازهای اقامتی، پذیرایی و سایر نیازهای گردشگران اطلاع ‌رسانی می شود.
علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه ناوگان حمل ‌و نقل عمومی بویژه در مناطق گردشگرپذیر نوسازی شده است، گفت: این روند همچنان ادامه می یابد.
مشاور کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه،
نقش رانندگان تاکسی در صنعت گردشگری را مهم و اثرگذار دانست و افزود: گردشگری وقتی شکل می‌گیرد که جابه ‌جایی از طریق صنعت حمل‌ و نقل ایجاد شود .
محمد زاهدی نقش رانندگان تاکسی در صنعت گردشگری را مهم ارزیابی کرد و افزود: افزود: راننده تاکسی سومین فرد پس از خدمات فرودگاهی است که با گردشگر تماس برقرار می کند و ارتقای سطح کیفیت خدمات او ، تاثیر بسزایی در جذب گردشگر دارد.

** میانگین عمر تاکسی‌ های فرودگاه اصفهان کاهش یافت
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان هم از نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه اصفهان طی سال های اخیر خبر داد و افزود: نوسازی این ناوگان باهدف توسعه زیر ساخت‌های حمل ‌و نقل گردشگری انجام شد.
حسین جعفری با اشاره به اینکه میانگین عمر تاکسی‌ های فرودگاه اصفهان دو سال قبل ۱۱ سال بود، افزود: اکنون میانگین عمر تاکسی های این فرودگاه به یکسال و نیم رسیده است.
وی آشنایی رانندگان تاکسی با زبان های خارجی برای برقراری ارتباط کلامی با گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنها را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: برگزاری دوره های آموزشی با هدف فراگیری زبان های خارجی برای رانندگان تاکسی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از برنامه‌های سازمان تاکسیرانی اصفهان است.
بر اساس آمار، ۹ هزار دستگاه تاکسی در شهر اصفهان تردد می کنند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
در راستای تعامل سازنده با جهان که از زمان آغاز به کار دولت یازدهم کلید خورد، بسیاری از گردشگران خارجی سفر خود را به ایران به ویژه استان اصفهان آغاز کردند تا حدی که در مدت سه سال گذشته تاکنون ورود گردشگران خارجی به اصفهان ۵۰۰ درصد رشد داشته است.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در فروردین امسال حدود ۸۵ هزار گردشگر خارجی و در اردیبهشت نیز ۱۲۳ هزار گردشگر خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، هلند، انگلستان، اتریش، چین و ژاپن از مناطق تاریخی این استان بازدید کردند.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین