اخبار گردشگری

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بازهم جایزه بلوغ بودجه ریزی را گرفت

به گزارش ایرنا در نخستین روز از هشتمین همایش بین المللی بودجه ریزی برمبنای عملکرد که سه شنبه برگزار شد، سعید امیریان مدیر برنامه ریزی و آمار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مجموعه تلاش های صورت گرفته برای استقرار کامل نظام فوق در چهارسال گذشته را شامل؛ تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی طی سال های ۱۳۹۳ الی ۱۳۹۶، استقرار نظام حسابداری تعهدی تدوین و اجرای برنامه راهبردی در چشم انداز ۱۴۰۴، نظام پایش و کنترل عملکرد و تلاش های صورت گرفته برای استقرار نظام قیمت تمام شده بر مبنای فعالیت پرداخته شد اعلام کرد .
به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امیریان ، نگاه حرفه ای به بودجه و تامین مالی و رعایت اصول بودجه ریزی از جمله شفافیت، جامعیت و …، ایجاد رویکرد برنامه محوری در واحدهای پژوهشگاه ، ارتقاء عملکرد پژوهشگاه از نظر کمی و قیمت تمام شده محصولات و بهبود وجهه پژوهشگاه به عنوان دستگاه برنامه محور را از مزایا و فواید استقرار نظام بودجه ریزی برمبنای عملکرد برای پژوهشگاه دانست .
او گفت: شفافیت در پاسخگویی پژوهشگاه در خصوص اعتبارات دریافتی به سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های متولی امر نظارت در کشور و بهبود عملکرد پژوهشگاه در مواجهه با دستگاه های متولی امر توسعه و مجریان طرح های عمران کشور در جهت توسعه زیرساختها همزمان با حفاظت از میراث فرهنگی از دیگر فواید استقرار نظام بودجه ای بر مبنای عملکر د برای پژوهشگاه است.
در هشتمین همایش بین المللی بودجه ریزی برمبنای عملکرد که با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه تربیت مدرس و چندین سازمان و نهاد دولتی دیگر برگزار شد، آخرین دستاوردهای ملی و بین المللی در زمینه پیاده سازی نظام بودجه ریزی برمبنای عملکرد با حضور متخصصین ، کارشناسان و مدیران بودجه ریزی داخلی و خارجی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.
فراگیر شدن ادبیات بودجه ریزی مدرن در ایران، به ویژه با تاکید بر استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد(PBB) در مواد (۷) و (۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور بر اهمیت این همایش افزود.
«مدل بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد» همراه با جوایز تعریف شده بعنوان راهکاری برای تشویق و ترغیب سازمانها و دستگاه ها در استفاده از سیستم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است.
در هفتمین همایش بین‌المللی بودجه ریزی برمبنای عملکرد نیز که سال ۱۳۹۴توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد نیز تندیس نقره‌ای جایزه بلوغ بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در بین تمام دستگاه‌های اجرایی به پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تعلق گرفت.
فراهنگ** ۳۰۷۹** ۱۸۲۳
تنظیم : علی اسدی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین