اخبار گردشگری

دبیر کل سازمان جهانی‌ گردشگری:ممنوعیت مهاجرتی آمریکا خلاف اصول آزادی بین المللی است

رفایی امروز (سه شنبه) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مادرید ارزیابی خود را از فرمان اجرایی ترامپ در زمینه منع ورود اتباع ۷ کشور عمدتا مسلمان به خاک آمریکا، چنین عنوان کرد: موضعی که سازمان جهانی گردشگری بلافاصله پس از اعلام این ممنوعیت در اواخر ژانویه (اوایل بهمن) گرفت، این است که ممنوعیت مسافرتی مبتنی بر ملیت، خلاف اصول آزادی بین المللی بخصوص در زمینه مسافرت و تسهیل مسافرت است که توسط جامعه بین المللی گردشگری ترویج می شود.
وی ادامه داد: افزون بر آن، این ممنوعیت سد راه بهره گیری از سود عظیم بخش گردشگری برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای کشورهای زیادی از جمله خود آمریکاست.
دبیر کل سازمان جهانی‌ گردشگری در پاسخ به اینکه از نظر او این اقدام آمریکا که به بهانه مبارزه با تروریسم انجام شده، چه اهدافی را دنبال می کند و چرا شامل کشورهایی مانند ایران شده است که شهروندانش در حملات تروریستی در هیچ کشوری از جمله آمریکا دخالت نداشته اند، گفت: ما همواره بر این نظریم که چالش های جهانی راه حلهای جهانی می طلبد و چالش های امنیتی که امروزه با آن مواجه هستیم، نباید موجبات احداث دیوارهای جدیدی را فراهم آورد.
رفایی تاکید کرد: برخلاف تصور، انزواگرایی و تبعیض کور نه تنها نمی تواند به افرایش امنیت منجر شود، بلکه باعث افزایش تنش ها و تهدیدات می گردد.
وی ارزیابی خود را درباره واکنش منفی مردم، شرکتها و بخش گردشگری آمریکا به این اقدام دولت آمریکا چنین بیان کرد: به نظر من آثار منفی این تصمیم بیش از همه متوجه آمریکا و شرکتهای آمریکایی است، زیرا کشوری که با چنین شیوه خصمانه ای به اعمال ممنوعیت مسافرتی می پردازد، مطمئنا با واکنش بازدیدکنندگان جهانی مواجه شده و تقاضاها را برای سفر به آمریکا کم می کند.
دبیر کل سازمان گردشگری در این جواب به اینکه آیا اقدام این دولت ترامپ بر نامزدی آمریکا برای میزبانی بازیهای المپیک ۲۰۲۴ تاثیر منفی خواهد گذاشت، با بیان اینکه ‘چنین ممنوعیت مسافرتی کاملا بر خلاف اصولی است که این بازیها ترویج می کنند’، افزود: به علاوه این ممنوعیت بر چهره آمریکا و تلاش برای چنین میزبانی ای تاثیر منفی خواهد گذاشت.
از رفایی پرسیده شد: وی در سفر چندی پیش خود به تهران قول داد مجوز تاسیس مرکز آموزش راهنمای گردشگری جاده ابریشم در ایران را صادر کند، چرا هنوز این مجوز صادر نشده است و از آنجا که تهران قبلا شرایط لازم را ایجاد کرده، این مجوز چه زمانی صادر می شود؟
وی پاسخ داد: تاسیس مرکز منطقه ای آموزش راهنما طی سفر به تهران مورد بحث قرار گرفت و سازمان جهانی گردشگری همچنان از این پروژه حمایت می کند. ایران در حال انجام کار مهمی برای اجرای استانداردهای عالی آموزش راهنماست و ما ایمان داریم این ابتکار کمک زیادی به این هدف خواهد نمود.
رفایی از مشخص کردن زمان خاصی‌ برای صدور این مجوز خودداری کرد.
اروپام *۳*۴۹۱*۱۴۷۹
ناشر:حسن سالک رضائی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین