اخبار گردشگری

شینگن ؛ انواع ویزا ، مدت اعتبار و هزینه ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن
انواع ویزای شینگن:
۱. ویزای عادی شینگن ( USV )
ویزای عادی شینگن به مثابه‌ی روادید یکی از کشورهای عضو منطقه‌ی شینگن برای حمل‌ونقل یا اقامت در منطقه‌ی مورد نظر است که برای مدت زمانی خاص و حداکثر تا ۹۰ روز در هر دوره‌ی شش ماهه اعتبار دارد که از تاریخ ورود شخص به منطقه‌ی شینگن آغاز می‌شود. با توجه به اهداف سفر، ویزای عادی شینگن به سه دسته‌ی ” A ” ، ” B ” ، و ” C ”  تقسیم می‌شود.
 
۲. ویزای معتبر در منطقه‌ی محدود ( LTV )
این نوع از ویزا به شما اجازه می‌دهد فقط به کشور صادرکننده‌ی ویزای شینگن یا در برخی موارد، به کشورهای دیگری از منطقه‌ی شینگن سفر کنید که نام‌ها آنها به صورت خاص هنگام درخواست ویزا ذکر شده باشند. به غیر از کشورهایی که نام‌شان هنگام درخواست ویزا ذکر شده‌اند، این‌گونه‌ی خاص ویزا برای سفر به کشورهای دیگر عضو شینگن که نامی از آنها برده نشده‌‌اند، معتبر نیست.
 
۳. ویزای ملی
ویزای ملی دسته‌ی ” D ” به افرادی اعطا می‌شود که برای تحصیل، کار یا اقامت دائم وارد یکی از کشورهای شینگن شوند. البته ویزای ملی به افرادی اعطا می‌شود که قصد دارند در دوره‌ی زمانی خاص یا با هدفی مشخص در یکی از کشورهای شینگن اقامت کنند که پس از پایان دوره‌ی مشخص باید به کشورشان بازگردند.



مدت اعتبار ویزا شینگن

مدت اعتبار ویزا شینگن
مدت اعتبار ویزا حداکثر ۹۰ روز در یک مدت شش ماهه است. یک ویزای شینگن دو تاریخ مشخص دارد؛ یکی تاریخ اعتبار ویزا و یکی تعداد روزهای مجاز ویزا که حداکثر ۹۰ روز است. مسافر بیشتر از ۹۰ روز نمی‌تواند در محدوده شینگن بماند. برای ورود شما به محدوده لازم است هر دو تاریخ معتبر باشند. یک کد هم برای مشخص کردن تعداد دفعه‌های مجاز ورود شما به محدوده شینگن است که می‌تواند از یک تا نامحدود باشد.
مدت تاریخ اعتبار ویزای شینگن برای کسانی که اولین بار ویزای شینگن درخواست می‌کنند، معمولا ۱۵ روز است و با درخواستشان برای اقامت بیش از ۱۵ روز موافقت نخواهد شد. مگر اینکه دلیل موجهی برای اقامت طولانی‌تر ارائه دهند.


هزینه ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن
هنگام درخواست ویزا، هر یک از درخواست‌کنندگان ملزم به پرداخت هزینه‌ی غیرقابل استرداد برای ویزا هستند. هزینه ویزای شینگن بسته به نوع ویزا، سن درخواست‌کننده و برخی موارد دیگر متفاوت است.

هزینه ویزای شینگن به طور معمول به یورو محاسبه می شود. که به شرح زیر است:

ویزای ترانزیت فرودگاهی  ۶۰.۰۰ یورو
ویزا برای اقامت کوتاه، کم‌تر از ۹۰ روز  ۶۰.۰۰ یورو
ویزا برای اقامت طولانی، بیش از ۹۰ روز ۹۹.۰۰ یورو

مجله گردشگری کوله پشتی: kooleposhty.com