اخبار گردشگری

فرودگاه سبزوار

اطلاعات فرودگاه سبزوار :

کد فرودگاه سبزوار : IATA: AFZ – ICAO: OIMS

نوع فرودگاه : عمومی

تعداد باند ها : ۱ باند

موقعیت فرودگاه : سبزوار- ایران

ارتفاع از سطح دریا : ۹۱۷ متر

توضیحاتی درباره فرودگاه سبزوار :

فرودگاه سبزوار از جمله فرودگاه‌هایی است که در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی و پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران ساخته شد و بعد از انقلاب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.این فرودگاه که به صورت رسمی در ۱۸ بهمن ۱۳۸۲ توسط وزیر وقت راه و ترابری افتتاح گردید، دارای ظرفیت اسمی ۲۵۵٬۰۰۰ نفر در سال است.
فرودگاه سبزوار در سال ۱۳۸۲ و پس از تحویل به شرکت فرودگاه‌های کشور، به جهت راه‌اندازی، وارد مرحلهٔ جدیدی گردید و از آن‌جایی که آغاز عملیاتی شدن فرودگاه نیاز به تکمیل و توسعهٔ زیرساخت‌هایی داشت، لذا با برنامه‌ریزی‌هایی، عملیات اجرایی در سه بازه شروع شد.
فرودگاه سبزوار در اردیبهشت ۱۳۸۵ هم‌زمان با دور اول سفرهای استانی دولت محمود احمدی نژاد به خراسان رضوی به عنوان مرز مجاز هوایی شناخته شد.فرودگاه سبزوار در ۱۳ دی ۱۳۸۹ به صورت ۲۴ ساعته عملیاتی شد. پیش از این فرودگاه سبزوار تنها از ساعت ۷ تا ۱۴ عملیاتی شده بود، بدین معنی که شرکت‌ها و هواپیماهایی که در غیر این ساعات قصد پرواز به این فرودگاه را داشتند، باید برنامهٔ خود را از پیش اعلام کرده تا فرودگاه سبزوار در ساعات مورد درخواست عملیاتی شود و نیروهای آتش‌نشانی، برج پرواز و… استقرار یابند.

اطلاعات پرواز فرودگاه سبزوار :

پرواز‌های فرودگاه سبزوار به شهرهای مشهد – تهران انجام میشود.

ایرلاین های فعال در فرودگاه سبزوار

ایرلاین فعال در این فرودگاه در حال حاضر هواپیمایی آسمان می باشد.

تلفن فرودگاه سبزوار :

۰۵۷۱-۴۴۴۹۱۹۰

فرودگاه سبزوار

DIGITAL CAMERA

فرودگاه سبزوار

فرودگاه سبزوارفرودگاه سبزوار