اخبار گردشگری

۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به تکمیل کمپ گردشگری فراهان اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، حسن حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع گردشگری شهرستان فراهان در اولویت برنامه های امسال است که در صورت تهیه این طرح شرایط تاریخی و ابنیه ارزشمند فراهان مناطق شهری و روستایی ارتقا پیدا می کند.
وی بیان کرد: طرح جامع گردشگری فراهان افق بلند مدتی دارد که نیاز شهرستان را در بحث های اقامتی مانند خانه مسافر، هتل، مسیرهای دسترسی و مسیرهای کمتر شناخته معرفی می کند.
حسینی اظهار کرد: فراهان از پتانسیل و شاخص های مناسب گردشگری همچون شهر زیرزمینی ذلف آباد بهره مند است که معرفی این ظرفیت نیازمند بستر سازی در زمینه جذب گردشگر است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: به منظور آگاهی سازی دهیاری ها و شورا های روستایی در راستای شناخت ظرفیت های گردشگری مناطق روستایی برگزاری یک همایش نیز ترتیب داده شده است.
حسینی عنوان کرد: روستاهای این منطقه پتانسیل های زیادی در زمینه جذب گردشگر دارد که به عنوان مثال با دریافت مجوز به منظور ایجاد اقامت گاه بوم گردی در روستای سیاوشان می توان توسعه گردشگری این منطقه را محقق کرد که این امر منوط به آگاه سازی در زمینه ظرفیت های موجود و جذب متقاضی است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه گردشگری چند روستا به عنوان روستای نمونه گردشگری از سوی مدیر ارشد شهرستان نیز معرفی شده است.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای ۲ بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با ۲۸ هزار و ۹۹۴ نفر جمعیت است.
۷۱۱۴/۶۰۱۳/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین