اخبار گردشگری

هتل‌سازی پیش‌زمینه‌ای برای تبدیل سمنان به قطب گردشگری

محمد طاهریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر در استان سمنان اقدامات خوبی در حوزه ساخت مرکز اقامتی و گردشگری در حال انجام است و به میزان قابل قبولی هتل و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در حال ساخت است.
وی با اشاره به استقبال مطلوب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان سمنان برای احداث هتل، اقمتگاه یا بازسازی خانه‌های تاریخی، یادآور شد: در شهریور ۹۶ و در هفته دولت امسال هتل هایی در شهمیرزاد، گرمسار و بسطام و خانه کلانتر و همچنین مجموعه تفریحی سنتی حاجی آباد گرمسار افتتاح خواهد شد که راه اندازی این فضاهای گردشگری در رونق اقتصادی و گردشگری استان بسیار موثر خواهد بود.
معاون سرمایه گذاری و طرح‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده و با تامین زیرساخت های مورد نیاز و با ایجاد فضاهای طبیعت گردی و برنامه های مختلف مانند جشنواره های ملی و بومی، این استان در افق پنج تا ۱۰ ساله به یکی از قطب های گردشگری اصلی تبدیل خواهد شد.
طاهریان با بیان این که ارتقا وضع گردشگری استان سمنان یکی از دغدغه های اصلی رونق اقتصادی این استان است، افزود: تا ۱۰ سال آینده اماکن اقامتی گردشگری زیادی به عنوان طرح های بزرگ محرک گردشگری در استان سمنان به بهره برداری می رسد.
طاهریان، از دیگر طرح های در دست اقدام را ایجاد شهرک های گردشگری در شهمیرزاد و سمنان- آهوان اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد شهرک های گردشگری در مراحل اولیه قرار دارد، زیرا اخذ زمین برای طرح های بزرگ مدت زمان بیشتری را خواهد برد و تا پایان سال فرآیند اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: ۱۹ مرکز اقامتی مانند هتل و دیگر مراکز اقامتی گردشگران در استان سمنان در حال ساخت است که ۶ طرح آن پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارد و هزینه‌کرد آن حدود ۸۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.
معاون سرمایه گذاری و طرح‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان یادآور شد: همچنین برای ارتقای وضعیت گردشگری استان سمنان ۲محور پرتردد استان شامل محور شهمیرزاد- فولاد محله- ساری و محور شاهرود- بسطام- جنگل ابر مورد مطالعه راهبردی گردشگری قرار گرفته است تا با برنامه ریزی، جذب بیشتر گردشگر انجام شود.
استان سمنان دارای ۶۲ مرکز اقامتی شامل ۱۰ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، ۳۴ اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و ۸۹ تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود ۲ هزار نفر شب است.
۷۳۴۱/۶۱۰۳ خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین