اخبار گردشگری

درخواست کی‌روش از فدراسیون فوتبال/ پاداش فیفا را خرج پیشرفت تیم‌ملی کنید

تیم‌ملی ایران با صعود به جام‌جهانی روسیه، پاداش سنگینی را از فیفا دریافت می‌کند.

 به گزارش خبرآنلاین؛به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال، فیفا باید مبلغ ۹.۵ میلیون دلار به حساب آنها واریز کند. با این مبلغ، خیلی از مشکلات فدراسیون حل می شود و تاج می تواند هزینه خوبی هم صرف پیشرفت تیم های ملی کند.

منتهی مسئله اینجاست که فدراسیون بدهی های زیادی دارد و ممکن است بخش قابل توجهی از این پول، صرف پرداخت همین بدهی ها شود. کی روش به هیچ وجه موافق این موضوع نیست. او اعتقاد دارد پولی که از صعود ایران به دست آمده، باید صرف پیشرفت فوتبال شود. او می گوید این پولی است که می تواند نه تنها به تیم ملی بزرگسالان کمک کند بلکه تیم های ملی مختلف را هم از مشکلات مالی نجات دهد. کی روش در جلسه ای که با تاج داشته روی این موضوع تاکید کرده است.

او در دوره گذشته پس از صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل، در جلسه ای که با کفاشیان هم داشت گفته بود این پول باید صرف پیشرفت فوتبال شود که البته این اتفاق نیفتاد. به همین دلیل کی روش چند مصاحبه دیگر هم کرد و کاملا پیدا بود به خاطر هزینه شدن پول ها در بخش های دیگر، کاملا ناراضی است. فدراسیون فوتبال تازه بعد از جام جهانی می تواند پاداش را دریافت کند. به دلیل تحریم هایی که هنوز به طور کامل از بین نرفته اند، سفارت ایران در سوئیس کار انتقال پول را عهده دار خواهد شد.

عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه هم اخیرا در مصاحبه ای گفت آنها حتما به فدراسیون در این زمینه کمک می کنند تا پاداش فیفا را بگیرد. منتهی این انتقال زمان بر خواهد بود و فدراسیون باید کارمزدهای سنگینی را هم به بانک هایی که در این انتقال نقش دارند، پرداخت کند. پاداش ایران فعلا برای صعود ۹.۵ میلیون دلار است ولی امکان افزایش آن هم وجود دارد. به گفته مسئولان فیفا هر تیمی که بتواند از مرحله گروهی صعود کند، یک میلیون دلار اضافه تر به دست می آورد و بدین ترتیب تیم ملی ایران هم اگر بتواند به مرحله حذفی برسد، ۱۰.۵ میلیون دلار پاداش می گیرد.