اخبار گردشگری

همدان میزبان جشنواره غذا/جشنواره تابستانی موجب افزایش ماندگاری گردشگران در همدان می شود

علی خاکسار روز یکشنبه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: اولین مرحله این جشنواره سال گذشته به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد و امسال همدان میزبان دومین مرحله آن است.
وی معرفی برندهای غذایی و فرهنگسازی در خصوص استفاده از غذاهای سنتی که دارای ارزش تاریخی،غذایی و دارو و درمانی هستند را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: هدایت واحدهای اقامتی به عرضه غذاهای بومی، تنوع پذیری گردشگری، معرفی و ترویج غذای سالم ایرانی، معرفی ادویه های منحصر به فرد ایرانی در غذای سنتی و معرفی تکنیک ها و روش های تهیه و عرضه انواع غذاهای سنتی از دیگر اهداف این جشنواره است.
خاکسار با بیان اینکه در این جشنواره برندهای برتر غذایی، رستوران ها، سفره خانه ها و هتل ها فعال هستند در خصوص شیوه برگزاری این جشنواره گفت:۳۱ استان کشور برای برگزاری این جشنواره به هشت منطقه تقسیم شدند و استان های همدان، کرمانشاه، ایلام و کردستان در یک منطقه به مدت سه روز جشنواره را به میزبانی همدان برگزار می کنند.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره در ۲ بخش مسابقه ای و نمایشگاهی شرکت می کنند گفت:به هر استان شرکت کننده ۱۰ غرفه و در مجموع ۴۰ غرفه نمایشگاهی اختصاص می یابد تا در خلال جشنواره، استان ها بتوانند به معرفی محصولات خود بپردازند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره یک بخش نیز به برنامه های آیینی و یک بخش به نشست های علمی و تخصصی در حوزه غذا اختصاص می یابد و این جشنواره ۱۸ تا ۲۰ مردادماه سالجاری در محوطه عمارت نظری اجرا می شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همدان در خصوص برگزاری جشنواره تابستانی نیز گفت:این جشنواره امسال از ۱۲ مرداد تا ۲۰ شهریورماه در همدان برگزار می شود.
خاکسار،افزایش میزان ماندگاری گردشگران در استان همدان، تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص آداب و رسوم بومی محلی، معرفی روز همدان و شخصیت حکیم هزاره ها بوعلی سینا، اجرای کنسرت و موسیقی سنتی توسط هنرمندان مطرح کشوری و برپایی غرفه های فروش سوغات و صنایع دستی همدان را از برنامه های جانبی جشنواره تابستانی عنوان کرد.
وی بیان کرد: روند تبلیغاتی و رسانه ای این جشنواره از یکم مردادماه آغاز می شود و برخی از اصناف و تاسیسات تفریحی و گردشگری همدان برای گردشگران جشنواره تابستانی تخفیفاتی را اعمال می کنند و نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات و هدایا در نقاط مختلف استان برپا می شود.
خاکسار اظهار کرد: اجرای برنامه های شاد و تئاتر خیابانی، برگزاری کنسرت موسیقی و نمایشگاه عکس های قدیمی همدان، جشنواره بازی های سنتی و بومی محلی، نمایشگاه سنگ های قیمتی، پخت کیک، جشن ویژه روز همدان و پرواز بادبادک ها از دیگر برنامه های جشنواره تابستانی است و هزینه های این برنامه ها توسط بخش خصوصی تامین می شود .
وی ادامه داد: چهارمین مرحله جشنواره مشارکت ملی و گردشگری نیز در تابستان امسال با رویکرد ‘میهمان نوازی و گردشگری ملی ابزاری برای توسعه پایدار’ در همدان برگزار می شود و ۳۱ مرداد آخرین مهلت ارسال آثار این جشنواره است.
بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری در استان همدان وجود دارد که حدود یک هزار اثر از این آثار ثبت ملی شده است.
۱۱۸۱/۶۹۹۳
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین