اخبار گردشگری

دوره های آموزشی برای یک هزارو ۴۷ شاغل صنایع دستی همدان برگزار شد

علیرضا قاسمی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از سه هزار نفر در استان در رشته های صنایع دستی زیر پوشش این آموزش ها قرار گیرند.
وی گفت: سال ۹۶ مکمل دوره های مقدماتی قبلی در حوزه آموزش صنایع دستی برگزار و تلاش می شود در حوزه سنگ های قیمتی با آموزش های پیش بینی شده در استان همدان تحولی ایجاد شود.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در آموزش و ترویج صنایع دستی در سال گذشته گفت: در راستای تحقق اهدافی همچون حفظ و تقویت رشته های صنایع دستی ، احیای رشته های منسوخ شده و در حال منسوخ ، ارتقای کیفیت محصولات با تغییر شیوه های تولید، حمایت از واحد های بسته بندی محصولات صنایع دستی،افزایش و توسعه گردشگری روستایی، ایجاد و تقویت کانون ها و خوشه های صنایع دستی و تقویت این خوشه ها تلاش شد.
قاسمی ادامه داد: طراحی های مدرن و حفظ روش های سنتی و اصالت، ایجاد مشاغل جانبی و کمک به اشتغال صنایع دستی، ساماندهی و استانداردسازی، بازاریابی محصولات،توسعه اقتصاد روستا و حفظ میراث قومی و هویت منطقه ای و محلی از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۵ بوده است.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار مجازی برای صنعتگران استان برگزار شد تا از این ظرفیت بتوانند برای عرضه محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی استفاده کنند.
قاسمی با بیان اینکه آموزش های صنایع دستی بسیاری از دغدغه های فعالان صنایع دستی استان را رفع می کند گفت: مرواربافی از رشته های پرطرفدار و ظرفیت ترویج و اشتغال در استان در این رشته فراهم است که در این خصوص آموزش های بسیاری در استان انجام شده است.
فرماندار همدان نیز در این نشست گفت: محور گنجنامه، امامزاده محسن و سد اکباتان، سه محور مهم گردشگری در شهرستان همدان است که ظرفیت های خوبی برای تفریح گردشگران ایجاد کرده اند.
علی تعالی ادامه داد: در سال های اخیر با توجه به هجوم مسافر این سه محور با تراکم بسیار مواجه بود و زیر ساخت های این سه محور جوابگوی این تراکم گردشگر نیست.
وی افزود: اعتباراتی برای مطالعه محور گنجنامه در نظر گرفته شده ولی برای اصلاح این مسیرها به اعتبارات بیشتری نیاز است.
گفتنی است؛ در سال ۹۲ تعداد ۳۳ هزار و ۳۷۰ نفر در حوزه صنایع دستی در ۲۰ هزار و ۷۲۰ کارگاه مشغول به فعالیت بودند که این رقم در سال ۹۵ به فعالیت ۳۵ هزار شاغل در ۲۲ هزار کارگاه رسید.
۱۱۸۱/۲۰۸۷
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین