اخبار گردشگری

ورود یکصد هزار گردشگر خارجی در سه سال و نیم گذشته به کرمان

به گزارش ایرنا محمود وفایی روز یکشنبه در نشست صمیمی استاندار با منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمان افزود: این در حالیست که سال ۹۲ آمار ورود گردشگران خارجی به هفت هزار نفر کاهش پیدا کرده بود.
وی تصریح کرد: در استان کرمان با وجود محدودیت های اقتصادی و تنگناهای مالی ضرورت گسترش حوزه گردشگری همواره مورد توجه دولت تدبیر و امید و شخص استاندار محترم بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در چند سال گذشته از طرف مدیریت عالی دولت در استان و رویکرد ایشان اتفاقات بسیار خوب و ارزشمندی را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شاهد بوده ایم.
وی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل هایی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در کرمان وجود دارد محور توسعه در شهر کرمان باید این بخش قرار بگیرد.
وفایی افزود: در دولت تدبیر و امید در تمامی شاخص ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری رشد بسیار خوبی بوده و شاهد تحقق آرزوها در این حوزه هستیم.
وی با اشاره به پروژه مرمت و ساماندهی بازار کرمان تصریح کرد: این طرح یکی از بزرگترین پروژه های میراثی است که با همکاری شورای شهر کرمان در حال اجراست و امیدواریم محور بازار تاریخی کرمان را به ثبت جهانی برسانیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: در مدت فعالیت دولت یازدهم پروژه هایی مانند باغ فتح آباد، کاروانسرای گنجعلیخان، کاروانسرای وکیل، مدرسه حیاتی، باغ لله، مقبره خواجه اتابک، باغ بیرم آباد و دهها پروژه دیگر انجام شده یا در دست اقدام است.
این نشست با حضور استاندار کرمان، معاونان استاندار، منتخبان شورای اسلامی شهر کرمان و جمعی از مدیران استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار شد.
شورای اسلامی شهر کرمان در دوره پنجم ۱۱ عضو دارد که حسین چناریان، علی بهرامی، زهرا ایرانمنش، محمد فرشاد، رامین ارجمند کرمانی، محمدجواد کامیاب، سیدمحمدرضا معین زاده میرحسینی، منصور ایرانمنش، علی خدادادی، علی اکبر مشرفی و ماه بانو معصوم زاده با رای مردم، اعضای اصلی این شورا انتخاب شدند.
احمد حسن زاده، زهرا لری، فتح الله مویدی، حمیده عرب نژاد و رضا امیری نیز به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر کرمان انتخاب شدند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
۷۴۳۷/۳۰۲۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین