اخبار گردشگری

ناآگاهی از قوانین بازاریابی، مشکل اصلی فعالان صنایع دستی همدان

علی مالمیر روز یکشنبه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: حدود ۳۶ هزار نفر در حوزه صنایع دستی در استان همدان فعال هستند که ۶ درصد شاغلان استان را تشکیل می دهند و آموزش های لازم برای این افراد در راستای آشنایی با فضای کسب و کار و رفع مشکلات این حوزه تعریف شده است.
وی ادامه داد: آموزش و توسعه رشته های صنایع دستی که قابلیت های گسترده ای دارند، آموزش متمرکز در روستاها بویژه روستاهای هدف و توانمندسازی هنرمندان صنایع دستی از جمله رویکردهای آموزش صنایع دستی در استان همدان است.
وی، حفظ و احیای رشته های منسوخ شده در حوزه صنایع دستی استان همدان را از رویکردهای اصلی این مجموعه عنوان کرد و گفت: سال گذشته احیای سفال در شهر فرسفج آغاز شد و در این راستا با تجهیز کارگاه ها، ارایه آموزش های لازم و ایجاد امکان پرداخت تسهیلات اقدامات موثری انجام شد.
مالمیر بیان کرد: در آموزش های حوزه صنایع دستی رشته های دارای ظرفیت اشتغالزایی همچون مروار بافی در اولویت قرار دارند و با سرعت انجام می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: سال گذشته برند شهر ملی منبت برای ملایر و شهر جهانی سفال برای لالجین ثبت شد و امسال نیز ثبت نشان جغرافیای ملی را برای شهرستان تویسرکان خواهیم داشت.
وی درباره برگزاری سه جشنواره در تابستان امسال در استان همدان گفت: جشنواره ها و نمایشگاه ها، محلی برای عرضه سوغات و صنایع دستی و راهکاری برای جذب و افزایش ماندگاری گردشگران است و همه دستگاه ها باید برای برگزاری این رویدادهای مهم مشارکت کنند.
مالمیر همچنین درباره اقدام در حال اجرا در حوزه میراث فرهنگی نیز گفت: مطالعات و ضوابط بافت تاریخی تویسرکان به اتمام رسیده است و برای مطالعات ضوابط بافت همدان نیز قرارداد منعقد شده است.
وی ادامه داد : هم اکنون ۶۰ قرارداد مرمتی در استان در حال انجام است که نسبت به گذشته رشد بسیاری داشته است.
گفتنی است؛ در سال ۹۲ تعداد ۳۳ هزار و ۳۷۰ نفر در حوزه صنایع دستی در ۲۰ هزار و ۷۲۰ کارگاه مشغول به فعالیت بودند که این رقم در سال ۹۵ به فعالیت ۳۵ هزار شاغل در ۲۲ هزار کارگاه رسید.
بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری در استان همدان وجود دارد که حدود یک هزار اثر از این آثار ثبت ملی شده است.
۱۱۸۱/۶۹۹۳
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین