اخبار گردشگری

دومین اقامتگاه بوم گردی تفتان بزودی راه اندازی می شود

مرتضی تمندانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقامتگاه با حفظ بافت سنتی و داشتن فضایی آرام و دلنشین آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.
وی بیان کرد: با هدف احیا ارزش های بومی و سنتی، توسعه پایدار روستاها، حفاظت از محیط زیست، کمک به اقتصاد جامعه محلی و معرفی فرهنگ و آداب رسوم مردم منطقه این اقامتگاه بوم گردی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و با مشارکت بخش خصوصی بزودی راه اندازی می شود.
وی خاطر نشان کرد: تفتان با داشتن چشم اندازهای طبیعی بکر، زیبا و جاذبه های تاریخی منحصر به فرد یکی از قطب های گردشگری در سیستان و بلوچستان به شمار می رود که سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: با معرفی این جاذبه ها می توان زمینه حضور گردشگران بیشتری را در این منطقه فراهم کرد.
مسئول انجمن میراث فرهنگی روستای تمندان خاش گفت: راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی در این منطقه علاوه بر ایجاد فضایی مناسب برای استراحت، اسکان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی سبب ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و مانع از مهاجرت آنان به شهر می شود.
تمندانی اظهار داشت: در این اقامتگاه انواع غذاهای محلی طبخ و در اختیار گردشگران قرار می گیرد که از این رهگذر می توان در معرفی انواع غذاهای بومی و سنتی به گردشگران بهره گرفت.
وی افزود: اقامتگاههای بوم گردی بنگاه های کوچک اقتصادی هستند که بازدهی خوبی دارند.
وی ادامه داد: با فرهنگ سازی و راه‌ اندازی اقامتگاه های بوم گردی در این منطقه می توان گام های موثری برای بهبود وضعیت معیشت مردم برداشت.
به گزارش ایرنا تمندان یکی از روستاهای همجوار کوه تفتان خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
۷۳۱۰ ** ۳۲۱۳ خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین