اخبار گردشگری

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: از تخصیص بودجه برای تبریز ۲۰۱۸حمایت می کنیم

به گزارش ایرنا، جمشید جعفرپور روز شنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای فرهنگی استان آذربایجان شرقی در تبریز از مدیریت ارشد استان درخواست کرد تلاش کند تا یک ردیف مستقل برای پایتختی تبریز در بودجه سال ۱۳۹۷ به مجلس آید.
وی تاکید کرد: برای این منظور از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزرای مربوط رایزنی می کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای هر شهری که به عنوان پایتخت انتخاب می شود، باید بودجه مستقل اختصاص یابد تا به طور ویژه برای آن برنامه صرف شود.
وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی یک از سرمایه های بزرگ فرهنگی کشور است، ادامه داد: همان نقشی که شورای عالی فرهنگی در سراسر کشور دارد، شورای فرهنگ عمومی استان در استان ها دارد و در واقع بازوهای استانی شورای عالی فرهنگی می باشند.
جعفرپور اظهار کرد: نیازمند این هستیم که از این ظرفیت حداکثر استفاده شود و هماهنگی های مهم در حوزه فرهنگ از این شورا شکل گیرد که متاسفانه از این ظرفیت استفاده نشده است.
وی با اشاره به اتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در ۲۰۱۸ گفت: آماده همه گونه همکاری و حمایت در مجلس از این اتفاق و رویداد بزرگ فرهگی هستیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: از بین ۵۷ کشور اسلامی این فرصت هر ۵۷ سال به یک کشور داده می شود و این فرصت مغتنمی است که در اختیار تبریز و آذربایجان قرار گرفته و باید با آمادگی کامل به استقبال آن برویم.
وی ادامه داد: برای توسعه کشور به جز برنامه های کلان و ملی نیازمند توجهات منطقه ای و نقطه ای هستیم و نمی شود نسخه ای واحد به همه مناطق نوشت؛ باید برنامه های کلان را در مناطق بومی سازی کرد.
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در راستای یک سفر کاری در تبریز به سر می برند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین