اخبار گردشگری

چهار پارک اسکان گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز جمعه در بازدید از پارک اسکان یاسوج که جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز در آن حضور داشتند، اظهار داشت: این چهار پارک در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان و دهدشت ساخته می شود.
وی افزود که اعتبار پارک اسکان شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان و دهدشت به ترتیب ۱۶ میلیارد، ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، هفت میلیارد و هفت میلیارد ریال است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که پارک اسکان یاسوج به مساحت ۱۲ هزار مترمربع ساخته می‌شود و در اختیار گردشگران و مردم استان قرار می‌گیرد.
محمود باقری اظهار داشت: در پارک اسکان یاسوج فضاهایی شامل آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی پیش ‌بینی شده است.
وی افزود که در این پارک ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۷۰ سکو برای نصب چادر در نظر گرفته شده است.
باقری بیان کرد: حدود ۱۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری در این پارک انجام شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی ‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
یک‌میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۸۴ نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال جاری از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین