اخبار گردشگری

معاون گردشگری بوشهر: گردشگری از مولفه های کاهش بیکاری درجامعه است

خلیل رازه روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دولت یازدهم یکی از راههای ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی را رونق بخش گردشگری و صنایع دستی در جامعه معرفی کرده است.
وی اضافه کرد: دراین ارتباط دولت با تقویت زیرساخت ها در بخش صنایع دستی زمینه کار برای صنعتگران و دربخش گردشگری با ایجاد اقامتگاه ها و تقویت بحث بوم گردی زمینه اشتغال پایدار در این بخش را فراهم می کند.
رازه اظهارکرد: با توجه به پایداری درآمد حاصل از بخش گردشگری، از سیاست های دولت یازدهم تقویت گردشگری روستایی و عشایری و توانمندسازی مناطق محروم در تولید و اشتغال است.
وی بیان کرد: در این ارتباط با ارائه تسهیلات کم بهره به فعالان بخش گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش می شود معضل بیکاری جامعه تا حد زیادی برطرف شود.
رازه، با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان پدیده ای جدید و پایدار بدون هیچ محدودیتی به تولید و اشتغال کمک می کند گفت: با تقویت زیرساخت ها در روستاها و شهرها، توانمندسازی، آموزش و ارائه خدمات و تسهیلات امکان ایجاد اشتغال پایدار در بخش گردشگری فراهم می شود.
رازه اظهار کرد: در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی با هدف رونق اشتغال، طرح ضربتی اشتغال در روستاهای هدف اجرا خواهد شد.
وی یادآور شد: از ۷۶ روستای هدف شناسایی شده در کشور ۲ روستای حصار در شهرستان دیلم و روستای چاهکوتاه در بوشهر برای اجرای طرح ضربتی اشتغال پیش بینی شده است.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: توانمندسازی نیروهای بومی در حوزه صنایع دستی، ایجاد کارگاههای صنایع دستی براساس رشته های بومی هرمنطقه و احداث ۲ واحد بوم گردی با پیش بینی اشتغال هشت نفر، ایجاد کمپینگ ساحلی، اسکله تفریحی از جمله طرحهای پیش بینی شده برای این روستاهاست.
وی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح ضربتی اشتغال روستایی در استان بوشهر چهار میلیارد ریال است.
رازه، تقویت بوم گردی را از جمله دیگر طرحهای مورد نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی کرد و افزود: روستاهایی که قابلیت گردشگری در این بخش را دارند بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات با سود ۴ درصد برای ایجاد فضاها و اقامتگاه های سنتی در روستاها پرداخت می شود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر ۶ واحد دراستان بوشهر درمرحله معرفی به بانکها قرار دارند و پیش بینی می شود تا اول مهر راه اندازی شوند.
رازه، تاسیس نخستین خانه موزه روستایی در روستای هدف گردشگری درودگاه در شهرستان دشتستان را از جمله دیگر طرحهای اجرا شده برای توسعه گردشگری و اشتغال زایی عنوان کرد.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: تاسیس نخستین خانه موزه روستایی برای ایجاد اشتغال، توسعه گردشگری و حمایت از سازمانهای مردم نهاد است.
وی یادآور شد: فرم معماری خانه موزه روستایی درودگاه برگرفته ازمعماری قدیم روستا و با ترکیب سالن نمایشگاهی یا موزه ای، اقامتگاه، کافی شاپ و محلی برای نشست های تخصصی و هم اندیشی در راستای توسعه فرهنگ روستایی و گردشگری است.
وی بیان کرد: هدف از اجرای چنین طرحی حفظ و احیا فرهنگ، رسوم، سنت ها و معماری بومی مناطق مختلف روستایی استان بوشهر است.
رازه اظهار کرد: روستای درودگاه از روستاهای هدف گردشگری استان بوشهر به شمار می رود که افزون بر مناظر طبیعی، نخلستان و ۲ رودخانه دائمی دارای سه اثر تاریخی است که به ثبت آثار ملی رسیده است.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مطابق با زمان بندی ایجاد و ساخت این خانه موزه، پیش بینی می شود مهرماه سال جاری و در روز جهانی گردشگری به بهره برداری برسد.
وی در باره روستاهای هدف گردشگری نیز گفت: در زمان حاضر ۹ روستای هدف گردشگری از شمالی ترین تا جنوبی ترین منطقه در استان بوشهر شناسایی شده است.
رازه، در باره دهکده های گردشگری روستایی اظهارکرد: با توجه به متقاضیان در ریز، جم، دیر و دشتستان پیشنهادهایی برای احداث اقامتگاه، رستوران سنتی و ایجاد مراکز تفریحی در آنها وجود دارد.
وی با تاکید براینکه هدف این سازمان ایجاد دهکده های گردشگری در کنار شهرهاست گفت: در شهرستانهای گردشگر پذیر دهکده های گردشگری زودتر به نتیجه می رسند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر فاز نخست دهکده گردشگری امید و شیرینوی عسلویه به بهره برداری رسیده و دهکده گردشگری گناوه و دیلم نیز در دست اجراست.
۶۰۴۷/۶۰۴۳**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین