اخبار گردشگری

رکود گردشگری ۸۰ هتل مشهد را در مسیر فروش قرار داد

محمد قانعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رکود و کسادی بازار گردشگری و ورود مسافر در ماههای اخیر موجب افزایش ضرر و زیان سرمایه گذاران هتلداری در مشهد شده است.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد گنجایش هتلهای مشهد هم اکنون با حضور مسافران تکمیل شده که به هیچوجه رضایت بخش نیست. این در حالی است که تا تابستان و ایام تعطیلات نوروز دو سال پیش وضعیت متفاوت و شاهد حضور پررنگ گردشگران در مشهد بودیم.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: هم اینک فعالیت در عرصه صنعت هتلداری مشهد به هیچوجه توجیه اقتصادی ندارد. هر شب خالی ماندن اتاقهای واحدهای اقامتی خسارت و زیان اقتصادی غیرقابل جبرانی در پی داشته است.
وی افزود: صدور بی رویه و بدون نیازسنجی مجوز ساخت هتل در مشهد سبب وجود ۲۰۰ هتل در حال ساخت شده که از مشکلات عمده آینده پیش روی این صنعت است.
قانعی با ابراز گلایه مندی از شرایط بوجود آمده که منجر به کاهش سفر حدود دو سوم گردشگران عرب به کلانشهر مذهبی مشهد شده ادامه داد: حضور گردشگران عرب رونق گردشگری مشهد بود اما ظرف دو سال گذشته وضعیت حضور گردشگران، درآمد اقتصادی و بهره مندی این کلانشهر از این ناحیه کاهش چشمگیری یافته است.
وی گفت: تا پیش از آبان ۱۳۹۴ شرایط بسیار خوبی از نظر حضور گردشگران عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین در مشهد وجود داشت که موجب رونق اقتصادی و اشتغال در این کلانشهر شده بود.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی افزود: علاوه بر این فعالیت خانه های شخصی و اماکن غیرمجاز اقامتی نیز ضربات مهلکی بر صنعت هتلداری مشهد وارد کرده که قابل توجیه نیست.
وی ادامه داد: هم اینک سرمایه گذاری در عرصه صنعت هتلداری مشهد توجیه اقتصادی ندارد و صرفا هدر رفت سرمایه محسوب می شود. ۲۱۴ هتل در مشهد فعالیت دارند که گنجایش اسمی پذیرش این تعداد ۵۰ هزار نفر است که در اوج فصل سفرها به ۷۵ هزار نفر نیز می رسد.
سالانه سه میلیون گردشگر خارجی و ۲۵ میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می کنند. خراسان رضوی با ۵۲ درصد واحدهای اقامتی دائم کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و در مجموع هزار واحد از این مراکز اقامتی را در خود جای داده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین