اخبار گردشگری

دبیر کارگروه مد و لباس: طراحی لباس کودک و نوجوان نیازمند ارتقا است

حمید قبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت:‌ با توجه به رشد فعالیت های جشنواره ای که سال های گذشته در کارگروه مد و لباس صورت گرفته و رویدادها به صورت تخصصی دنبال می شود موضوع طراحی لباس کودک و نوجوان نیز سال گذشته به بلوغ و ظرفیت قابل توجه رسیده و قابلیت آن را دارد تا از یک جشنواره و نمایشگاه مستقل برخوردار باشد.
قبادی تصریح کرد: در روزهای اولیه فعالیت های کارگروه مد و لباس تعداد آثار رسیده به جشنواره فجر در بخش کودک نوجوان محدود بود و وقتی تفکیک سنی و جنسیتی صورت می گرفت آن را به حداقل ممکن می رساند حتی ممکن بود در بعضی گروه ها یک اثر نیز نداشته باشیم .
وی ادامه داد: اما در دو سال گذشته مشاهده کردیم با توجه به اقبال عمومی طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور تعداد زیادی از طراحان و خالقان آثارسمت و سوی خود را به طراحی لباس کودک و نوجوان سوق داده اند و طبیعی است که وقتی یک ماهیت مستقل و متمرکز دیده شود طبعا بازخورد و تاثیر بیشتری خواهد داشت.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره طراحی لباس کودک و نوجوان به زودی منتشر می شود گفت: این جشنواره به صورت مستقل پیش بینی می شود و به زودی فراخوان آن منتشرخواهد شد که گروه های مختلف سنی وجنسیتی را مورد توجه قرارداده است.
قبادی افزود: هدف این است که گروه ها یا تولید کنندگان مختلف نیازشان را تامین کنند و مسیر تولید انبوه آثار در کشور فراهم شود.
وی گفت: در حوزه طراحی ، لباس کودک نیازمند به ارتقا است واین جشنواره کمک می کند سمت و سوی تولید لباس کودک و نوجوان به سمت طراحی ایرانی ، ایده و فکر فرهنگی و هنری ایرانی سوق پیدا کند .
قبادی خاطر نشان کرد: در اجرای این جشنواره از نهادهای غیر دولتی، کارشناسان و پیشکسوتان این حوزه دعوت شده تا در برنامه ریزی اولیه تلاش کرده اند فراخوان جامعی تهیه شود تا به نوعی این برنامه ها و اهدافی که پیش بینی شده پاسخ داده شوند.
تاکنون ۶ دوره جشنواره و نمایشگاه مد و لباس اسلامی در تهران برگزار شده و امسال نیز مطابق سال های قبل در بهمن ماه برپا خواهد شد.

فراهنگ**۹۳۳۸**۱۸۲۳ خبرنگار:صدیقه بهارلو** انتشار:‌طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین