اخبار گردشگری

استاندار: ایرلاین با محوریت هرمزگان راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا جاسم جادری شامگاه پنجشنبه در اجلاس روسای انجمن های گردشگری کشور در بندرعباس اظهار داشت: بزودی این ایرلاین فعالیت خود رادر هرمزگان آغاز می کند.
وی ادامه داد: همچنین خط هوایی مستقیم بین بندرعباس و مسقط را راه اندازی می شود و همچنین پیگیر استقرار هواپیمای ATR که از سوی هما خریداری شده در این استان هستیم.
استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: سال گذشته خط گردشگری مستقیم بین بندرعباس و عمان با حضور وزیر امور خارجه آن کشور راه اندازی شد.
جادری با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری اظهار داشت: مشکل فرهنگی برای گسترش گردشگری خارجی در کشور برطرف شده و نگرش ها به این منبع درآمدی تغییر کند.
وی خاطر نشان کرد: این نگرش که با ورود گردشگر به کشور جنبه های مختلف فرهنگی کشور دچار تغییر می شود اشتباه بوده و باید اصلاح شود و هدفمان از توسعه گردشگری؛ گردشگری حلال است.
به گفته وی با گردشگری می توان ۵۰ درصد مشکل اشتغال جامعه را حل کرد چرا که با ورود گردشگر به کشور بخش های مختلف اقتصادی جامعه از کشاورزی تا راه و زیرساخت های گردشگری رونق می یابند.
وی یادآور شد: ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد حاصل از گردشگری خاورمیانه و جهان بوده که سهم ایران از آن تنها یک دهم است ویکی از کشورهای همسایه با وجود آنکه جاذبه های گردشگری ایران را ندارد چهارمین قطب گردشگری جهان است.
۳۲۱۹/۶۰۴۸
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین