اخبار گردشگری

پرونده کهریزک ۱۸مهر رسیدگی می‌شود/قاضی سابق دوباره دادگاهی می‌شود

وکیل مدافع یکی از قربانیان حادثه کهریزک از محاکمه سعید مرتضوی در ۱۸مهر ماه خبر داد. مرتضوی یک روز قبل از آن نیز، برای پرونده تامین اجتماعی دادگاهی می‌شود.

میرمجید طاهری در گفتگو با  مهر با بیان اینکه دادگاه برای رسیدگی به پرونده شکایت عبدالحسین روح‌الامینی پدر یکی از قربانیان حادثه کهریزک، وقت جدید تعیین کرده است، گفت: برای این فرد دو روز وقت تعیین شده است که ۱۸ مهر ماه زمان رسیدگی به اتهامات این فرد در رابطه با پرونده کهریزک است.

وکیل مدافع مرحوم روح الامینی افزود: جلسه مذکور در ادامه جلسات برگزار شده قبلی است.

سعید مرتضوی روز ۱۷ مهر ماه هم برای رسیدگی به بخش نخست اتهاماتش در رابطه با پرونده تامین اجتماعی به دادگاه احضار شده است.

به گزارش مهر، پیش از این سعید مرتضوی در پرونده کهریزک که با شکایت اولیای‌دم مرحوم روح‌الامینی تشکیل شده بود، تبرئه شد، اما با اعتراض خانواده روح‌الامینی این پرونده به شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور ارجاع شد. دیوان عالی هم این پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده است.

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی در رابطه با اتهام «معاونت در قتل» (شکایت جدید روح الامینی) و «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب مأموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» (بخش نقض شده رای شعبه ۷۶ در دیوان عالی کشور) تبرئه شده بود. سه شنبه ۹ شهریور نیز اولین جلسه در دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار و رسیدگی به جلسات بعدی موکول شد.

سعید مرتضوی پس از برگزاری جلسه سوم دادگاه، نامه‌ای با مضمون عذرخواهی از خانواده جان باختگان حادثه کهریزک به ریاست دادگاه تقدیم و در آن از حوادث رقم خورده در تیر ماه ۸۸ ابراز تاسف کرده و از خانواده جانباختگان و ملت ایران عذرخواهی کرد. با این حال وکیل مدافع خانواده روح الامینی پیش از این به مهر گفته بود: در صورت برگزاری جلسه بعدی، پاسخ نامه دادستان سابق از سوی روح‌الامینی داده خواهد شد.