اخبار گردشگری

مهلت مسابقه کتیبه نگاری زندگی روزمره در صنایع دستی تمدید شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، نخستین مسابقه ملی «کتیبه نگاری زندگی روزمره در صنایع دستی» با موضوعات گفتار بزرگان، اشعار، احادیث، ضرب المثل ها و دیالوگ فیلم ها برگزار می شود.
دبیر مسابقه کتیبه نگاری زندگی روزمره در صنایع دستی، هدف از این رقابت هنری را ترویج صنایع دستی در زندگی روزمره عنوان کرد و گفت: مفهوم زندگی روزمره به شیوه های معمول عمل کردن، فکر کردن و احساس کردن افراد و همچنین نحوه صورت گیری معمول امور بر یک پایه روزانه اشاره دارد.
وحید میهن پرست افزود: کتیبه نگاری، تاریخی پربار در هنر ایرانی- اسلامی داشته و کتیبه ها بر پیکر مساجد، مقابر، امکان متبرکه یا سر درها با استفاده از صنایع دستی به کار می رفته اند و باعث اتصال افراد به فرهنگ کلی اجتماع می شوند.
علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه «کتیبه نگاری زندگی روزمره در صنایع دستی» می توانند با موضوعات گفتار بزرگان، اشعار، احادیث، ضرب المثل ها و حتی دیالوگ های فیلم ها، تصویر آثار خود را تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶ به نشانی ایمیل singularhandicraft@gmail.com ارسال کنند.
هر هنرمند می تواند دو اثر در این مسابقه شرکت دهد و آثار منتخب در نمایشگاه آثار دریافتی مسابقه در شهریورماه امسال به نمایش گذاشته خواهد شد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین