اخبار گردشگری

مرکز فرهنگی اهواز با ۱٫۵ میلیارد ریال در حال مرمت است

مرجان شوشتری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از مرمت این بنا را حفاظت از بنای ثبت شده خواند و افزود: مالکیت بنا متعلق به راه آهن است و کارهای مرمتی ما در این بنا شامل حذف الحاقات، پاکسازی نخاله‌ها، رفع خطر و کارهای حفاظتی ـ اضطراری است که با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی انجام می‌شود.
وی درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه در مرمت این بنا از دریل‌ بزرگ استفاده شده گفت: هیچ گونه دریل یا مته حفاری بزرگی در مرمت این بنا استفاده نشده بلکه با استفاده از دریل دستی و کوچک با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی، بخشی از الحاقات آن در حال جدا شدن است.
شوشتری افزود:دربخشی از بنا به دلایل نامشخص، روی جداره آجری قدیمی بنا با پلاستر سیمانی پوشیده شده و زمانی که بنا را تحویل گرفتیم همین گونه بود برای همین با استفاده از دریل دستی مجبور به کندن آن شدیم.
معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه حذف الحاقات از اهداف اصلی در این بنا است اظهار کرد: برای برداشت این پلاستر بهترین روش استفاده از دریل دستی کوچک است زیرا با قلم و تیشه نمی‌توان آن را انجام داد و آسیب بیشتری به بنا وارد می کند.
وی گفت: در جریان مرمت، اگر آجرهای زیر پلاستر آسیب ببینند با روشی کارشناسانه مرمت می شوند.
شوشتری درباره تردد ماشین‌های سنگین در محوطه این بنا نیز اظهارکرد: در کنار این بنا، فضای بازی مانند حیاط وجود دارد که این فضا با دانشگاه امیرالمومنین مشترک است و گویا کامیون و لودر برای خارج کردن نخاله‌ها بدون هماهنگی وارد این فضا شده است.
بنای قدیمی مرکز فرهنگی اهواز موسوم به ثقافی مربوط به دوره پهلوی اول است در ضلع غربی پل سلمان فارسی (نادری)اهواز،در ۲۷ بهمن ۱۳۷۸ با شمارهٔ ۲۵۸۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
۷۱۶۴ / ۶۰۳۷
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین