اخبار گردشگری

معاون میراث فرهنگی: مدیران همدان در جذب سرمایه گذار خارجی خوب عمل کردند

به گزارش ایرنا، سعید شیرکوند شامگاه سه شنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی در همدان اظهار کرد: بلاتکلیفی دستگاه های اجرایی از مسائلی است که موجب فرار سرمایه گذار می شود؛ اما در همدان با فرماندهی و ساماندهی مطلوب استاندار و ایجاد جدیت، حساسیت، تلاش و هماهنگی در بین دستگاه های اجرایی در زمینه جذب سرمایه گذار موفق عمل شده است.
نماینده معین همدان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی افزود: همدان یکی از قابل ترین استان ها برای توسعه در زمینه نیروگاه های خورشیدی است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته که باید تداوم یابد.
شیرکوند ادامه داد: در بازدیدی که از روند اجرای نیروگاه خورشیدی همدان انجام شد این نیروگاه با جذب سرمایه گذاری خارجی و با پیشرفت بالایی در دست اجرا است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر از نظر تامین برق در کشور با تنگناهایی مواجه هستیم و اگر صنایعی که دارای رکود هستند فعال شوند کمبود برق بیشتر خود را نشان می دهد لذا استفاده از نیروگاه های خورشیدی و توسعه این بخش برای کشور راهگشا است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز با بیان اینکه دستورالعمل رونق تولید در سال جاری به دستگاه ها ابلاغ شده است گفت: بانک مرکزی اولویت های تامین مالی بنگاه های اقتصادی را ابلاغ کرد که بر اساس آن نظام بانکی امسال باید سرمایه در گردش مورد نیاز ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی و منابع مالی ۶ هزار طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی حداقل ۶۰ درصد را در کشور تامین کند.
سید محمود عسگریان افزود: بر این اساس نوسازی و بازسازی پنج هزار واحد اقتصادی از محل منابع داخلی در اولویت قرار دارد و برای اجرای این هدف گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: پس از ابلاغ این دستورالعمل در استان همدان ۱۲۸ واحد صنعتی و اقتصادی برای استفاده از تسهیلات نام نویسی کردند.
وی با بیان اینکه چهار طرح مهم و ملی امسال در همدان بهره برداری می شود گفت: ایجاد ۲۵ اقامتگاه بومگردی و جلب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی با رویکرد صادرات و انتقال فناوری برای استان همدان در سال جاری هدفگذاری شده است.
استاندار همدان چندی پیش اعلام کرد’ این استان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی ۱۲۵ درصد رشد داشته است’.
۲۰۸۷/۱۸۱۱/ ۶۰۷۵
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین