اخبار گردشگری

پرداخت بیش از ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در خراسان جنوبی در دولت یازدهم

حسن رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۲۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۲۹ میلیارد و ۹۶۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم، ۷۸ اثر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان در فهرست آثار ملی و ۲ اثر در فهرست آثار جهانی ثبت شد.
وی ادامه داد: بیابان لوت و مجموعه قنات بلده فردوس استان در سال ۹۵ در فهرست آثار جهانی ثبت شد که نشان دهنده موفقیت دولت یازدهم در صحنه بین المللی است.
وی گفت: تاکنون بیش از ۸۱۶ اثر میراث فرهنگی، تاریخی ، طبیعی و گردشگری استان در فهرست آثار ملی کشور و سه اثر در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
وی یادآور شد: در دولت یازدهم در بخش مرمت بناهای تاریخی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش میراث فرهنگی و گردشگری تخصیص یافته است.
به گفته وی، تا قبل از دولت تدبیر و امید در بخش صنایع دستی تعداد کل هنرمندان و صنعتگران شناسایی شده در استان سه هزار نفر بوده این درحالی است که در سه سال اخیر حدود هزار نفر شناسایی شده اند.
رمضانی از افزایش سه برابری گردشگرانی که با تور به خراسان جنوبی سفر کرده اند در سه سال گذشته نسبت به سالهای قبل آن خبر داد و گفت: در این ارتباط خانه هایی با معماری سنتی به محل اقامتی تبدیل می شوند و حدود ۱۰ واحد دیگر نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: اسکان و اقامت یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۶۴ نفر و بازدید سه میلیون و ۳۷۵ هزار و ۹۳۳ نفر از جاذه های گردشگری استان در سال ۹۶ از دیگر فعالیت هاست که نسبت به سال گذشته آمار اسکان ۲۰ درصد افزایش و آمار بازدید از جاذبه ها ۲۲ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری آمار گردشگران خارجی ۶۱۷ نفر و گردشگران ورودی به استان ۱۰۲ هزار نفر بوده است.
رمضانی، از صادرات ۴۳۱ هزار و ۸۷۲ دلار صنایع دستی از استان در سال ۹۴ خبر داد و افزود: بر اساس اعلام گمرکات کل کشور آمار صادرات صنایع دستی استان خراسان جنوبی ۲ میلیون و ۸۸ هزار ۹۱۳ دلار در سال در سال ۹۵ است که نسبت به سال گذشته ۳۸۴ درصد افزایش داشته است و در این بین گلیم همچنان در صدر صادرات تولیدات صنایع دستی استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: صنایع دستی یکی از بهترین پتانسیل های استان برای ایجاد اشتغال، افزایش صادارت و تولید ثروت است.
خراسان جنوبی بر اساس سرشماری سال ۹۵، دارای ۷۶۹ هزار نفر جمعیت است و ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
این استان با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری شناسایی شده که ۸۱۶ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده هرساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
6054* خبرنگار و انتشاردهنده – مریم پنجابی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین