اخبار گردشگری

اختصاص اعتبار ویژه به نجات بخشی شهر زیرزمینی نوش آباد

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اختصاص اعتبار ویژه برای نجات بخشی مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد و رفع مشکل فاضلاب آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، زهرا احمدی‌پور در حاشیه دیدار از شهر تاریخی نوش آباد، از این مجموعه باستانی به‌عنوان یک اثر مهم تاریخی یاد کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله میراث‌فرهنگی، شهرداری و بخش خصوصی برای حفاظت از این اثر فرهنگی و تاریخی شد.

وی با اشاره به اهمیت و قدمت شهر زیرزمینی نوش‌آباد، با پیشنهاد اختصاص ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب شهر زیرزمینی نوش‌آباد با مشارکت سازمان میراث‌فرهنگی، استانداری اصفهان و دستگاهای محلی موافقت کرد.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید و در گفت‌وگو با مدیران میراث‌فرهنگی کاشان و استان اصفهان از نزدیک در جریان اقدامات حفاظتی این شهر زیر زمینی قرار گرفت.

در این بازدید مدیرعامل انجمن توسعه و پیشرفت نوش‌آباد، با اشاره به پیشینه تاریخی این شهر گفت: شهر زیرزمینی نوش‌آباد یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه است و صیانت، حفاظت و نگهداری از این اثر فرهنگی‌تاریخی اهمیت فراوانی دارد و می‌تواند به افزایش گردشگر و توسعه گردشگری کمک کند.

علی میرابی، خطاب به رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: درخواستی که از شما داریم این است که در رایزنی با وزارت کشور، موقعیت شهر نوش‌آباد با عنوان فرمانداری ویژه با محوریت میراث‌فرهنگی ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به موقعیت فرهنگی و تمدنی نوش آباد، تاکید کرد: از شما می‌خواهیم در مورد ثبت بافت تاریخی شهر نوش‌آباد با ما مساعدت کنید و درصورت امکان بافت تاریخی نوش‌آباد ثبت‌ملی شود تا حفظ و نگهداری آن به‌شکل بهتری تداوم یابد.

به گزارش ایسنا، شهر تاریخی نوش آباد در فاصله ۵ کیلومتر شمال کاشان قرار گرفته است و با وجود یک صد اثر تاریخی از جمله شهر زیرزمینی، نوش آباد به عنوان بزرگترین معماری دستکن جهان از مقاصد گردشگری در استان اصفهان است.

علاوه بر آثار تاریخی، آیین های سقاخوانی، خیمه برداری عصریازدهم محرم و کتل برداری روز عاشورا ی نوش آباد در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است.

اختصاص اعتبار ویژه به نجات بخشی شهر زیرزمینی نوش آباد

اختصاص اعتبار ویژه به نجات بخشی شهر زیرزمینی نوش آباداختصاص اعتبار ویژه به نجات بخشی شهر زیرزمینی نوش آباد