اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

صندوق احیای اماکن تاریخی و انجمن همکاری با یونسکو تفاهم‌نامه امضا کردند

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از صندوق احیا و بهره ­برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، محمدرضا پوینده مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این صندوق و محمدرضا مجیدی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره انجمن همکاری با یونسکو( IACU ) تفاهم‌نامه امضا کردند.
در این تفاهم‌نامه همکاری، بر مشارکت طرفین برای معرفی توانمندی و تجربیات صندوق احیا، درسطوح منطقه ای و بین المللی و اطلاع رسانی برای معرفی بسته های سرمایه گذاری و شناسایی و جذب سرمایه گذاران خارجی در زمینه مشارکت و سرمایه گذاری احیا و بهره برداری بناهای تاریخی تاکید شده است.
طرفین بر اساس این تفاهم‌نامه نسبت به برگزاری گردهمایی‌ها، سمینارها و تهیه مصادیق ترویجی احیای اماکن و بافت های تاریخی به منظور معرفی مزیت‌ها و قابلیت‌های این حوزه در زمینه گردشگری اقدام خواهند کرد.
با امضای تفاهم‌نامه یادشده، طرفین نسبت به معرفی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌ها و بازدیدهای علمی و شرکت در نمایشگاه‌ها و سایر امور مرتبط با فعالیت های مشترک خود با صندوق اقدام می کنند.
همکاری‌های لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه مرمت، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی و شناسایی اماکن تاریخی و فرهنگی واجد ارزش راهبری و هدایت به سمت تعیین کاربری متناسب با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی برای احیا و بهره‌برداری با بهره‌گیری از قابلیت‌های قانونی متقابل نیز از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.
به گزارش ایرنا، صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، موسسه‌ای غیرانتفاعی و وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که در زمینه تشویق، هدایت و حمایت از فعالیت‌های قانونی سرمایه گذاران، تعیین کاربری و اعطای مجوز بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ایران فعالیت می کند.
حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با احیای بناها و اماکن تاریخی برای توسعه ظرفیت های فنی و مهندسی در این زمینه و اعطای تسهیلات حمایتی به بهره‌برداران با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از دیگر وظایف و اختیارت این صندوق تخصصی است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین