اخبار گردشگری

دبیرخانه جشنواره های گردشگری در سیستان و بلوچستان باید تشکیل شود

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل دبیرخانه گردشگری در استان باید با پشتوانه مردم و کار کارشناسی شده انجام شود.
وی بیان کرد: برای رونق گردشگری در سیستان و بلوچستان باید نقش آفرینی آژانس ها و بخش خصوصی را پر رنگ تر کرد.
وی افزود: سهم سیستان و بلوچستان از گردشگری نسبت به برخی از استانهای کشور کمتر است.
وی ادامه داد: با برگزاری جشنواره های ملی از جمله جشنواره حنابندان و یا جشنواره انگور در شمال استان می توان زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت های فراوانی در برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی دارد.
هاشمی بر بهره گیری از ظرفیت های سمن ها و تشکل های بخش خصوصی در معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید از مشاوران خبره در بحث جذب توریسم و گردشگر به سیستان و بلوچستان استفاده کند.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی شود تا جشنواره های منطقه ای با حضور کشورهای همسایه در سیستان و بلوچستان با رویکرد جذب توریسم برگزار شود.
وی افزود: ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیار زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که می توان از آن برای جذب توریسم داخلی و خارجی بهره گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد فصل بودجه ای جدید برای معرفی استان به عنوان مقصد گردشگری با رویکرد جذب گردشگر یک ضرورت است.
هاشمی اظهار داشت: رونق گردشگری در سیستان و بلوچستان سبب شکوفایی اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان می شود.
به گزارش ایرنا کامبیز مشتاق گوهری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از ضرورت ایجاد دبیرخانه جشنواره های گردشگری دراستان با رویکرد جذب توریسم ارائه کرد.
استان سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکانهای تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز همواره چشم انتظار مسافران و گردشگران است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغات میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندیها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان- زاهدان – زابل، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک -کنارک – چابهار امکان پذیر است.
۳۲۱۳**۶۰۸۱خبرنگار: اکبر نوری**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین