اخبار گردشگری

آمار ورود گردشگران خارجی به کشور رو به رشد است

به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور عصر دوشنبه در جلسه ساماندهی بافت تاریخی نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در سالن اجتماعات شهرداری این شهر اظهار کرد: آمارهای ثبت شده از ورود گردشگران خارجی به کشور روندی صعودی را نشان می دهد که با برنامه ریزی های بیشتر می توانیم به نقطه مطلوب تری دست یابیم.
وی به ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین کارهای انجام شده در سازمان میراث فرهنگی کشور در سال های اخیر ثبت جهانی یزد بود که بسیار حائز اهمیت و افتخاری برای ایران است.
کمیته میراث جهانی یونسکو در چهل و یکمین نشست خود که در کراکوف لهستان در هفته جاری برگزار شد، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد و بدین ترتیب، نخستین پرونده یک شهر تاریخی ایران در فهرست جهانی به ثبت رسید.
احمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود بافت نوش آباد را یکی از غنی ترین بافت های تاریخی کشور برشمرد و افزود: طرح فاضلاب نوش آباد با جدیت پیگیری می شود که البته مدیریت این کار با وزارت نیرو است.
مدیرعامل انجمن توسعه و پیشرفت نوش ‌آباد نیز در این نشست به پیشینه تاریخی شهر زیرزمینی اویی اشاره کرد و افزود: شهر زیرزمینی نوش‌ آباد یکی از مهم ‌ترین جاذبه ‌های این منطقه است و صیانت، حفاظت و نگهداری از این اثر فرهنگی‌ – تاریخی اهمیت فراوانی دارد و می ‌تواند با افزایش ورود گردشگر به توسعه اقتصادی و گردشگری در کاشان و آران‌ و بیدگل کمک کند.
علی میرابی با بیان این که یکی از مهم‌ ترین مشکلات شهر زیرزمینی در حال حاضر نفوذ فاضلاب به این شهر تاریخی است اظهار داشت: باید اعتبارات لازم برای رفع این مشکل اختصاص یابد گرچه دستگاه‌ های مختلف مانند وزارت نیرو و استانداری اصفهان در این باره قول‌های مساعد داده‌ اند‌.
وی خاطرنشان کرد: ثبت بافت تاریخی شهر نوش‌ آباد هر چه سریع تر در دستور کار میراث فرهنگی قرار گیرد تا با ثبت ملی بافت تاریخی نوش‌ آباد حفظ و نگهداری آن به ‌شکل بهتری تداوم پیدا کند.
شهر زیرزمینی «اویی» نوش آباد شهری سه طبقه و کاملا دست ساز و بزرگترین شهر زیرزمینی دستکن جهان و از بزرگترین سازه های بشر قدیم است که در سال ۱۳۸۳ کشف شد.
شهر زیرزمینی اویی مربوط به دوره ساسانیان و جزو پنج شهر دستکن جهان از جمله مقصدهای گردشگری در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان است.
بیشش از ۱۰۰ اثر ارزشمند تاریخی در شهر نوش آباد وجود دارد که تاکنون ۲۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
هم چنین سه اثر معنوی آئین های خیل عرب، کتل خوانی و سقاخوانی نوش آباد به ثبت رسیده است.
شهر نوش آباد با ۱۲ هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و شش کیلومتری کاشان قرار دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه سمیع الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور در سفر یکروزه به کاشان و آران و بیدگل صبح دوشنبه از مجموعه باغ تاریخی فین، خانه تاریخی بروجردی ها، عامری ها و مرکز هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان دیدن کرد و عصر دوشنبه برای بازدید از جاذبه های گردشگری آران و بیدگل به شهر نوش آباد سفر کرد.
۷۴۰۸/۷۴۷۲ * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین